Ravnatelj ljubljanske Drame Igor Samobor je na današnji novinarski konferenci dejal, da najnovejši tekst Iva Svetine na oder prinaša sago o družini S. in predstavlja "galerijo likov, dogodkov, ljubezni, tradicije, pripadnosti, smrti. Vse to v ozadju zgodovine 20. stoletja - stoletja vojn, ideologij in nastajanja držav". Na odru bo stalo kar 30 igralcev, kar jim je omogočilo sodelovanje s celotnim letnikom študentov AGRFT, gledalci pa bodo prvič priča "razstavi v predstavi ali predstavi v razstavi" skupine Irwin, kar oder spreminja v galerijo zgodovine minulega stoletja.
Svetina, pesnik, dramatik, esejist, prevajalec in še marsikaj, ki je bil zelo vpet v dogajanje druge polovice minulega stoletja, je v besedilu izpisal "kvaziresnično" družinsko zgodovino in s tem skušal osmisliti bivanje svojega rodu v sedanjosti. Gledalci družinskim članom sledijo od leta 1891 do leta 1991. Rod izhaja iz krajev pod Stolom, odkoder je tudi avtorjeva mati. "Ta rod je hotel biti aktiven dejavnik zgodovine, vendar je v sebi nosil temno, strupeno seme, ki je marsikoga iz te rodbine vodilo v samomor. Pisal sem počasi in z muko, kar se ponavadi pri meni ne zgodi," je bil iskren Svetina.
Režiser Ivica Buljan je dejal, da je bil tekst Svetine zanj "poskus razumevanja umetniških, političnih, kulturoloških in civilizacijskih sprememb v tem prostoru skozi 20. stoletje z namenom, da bi razumel, kje se nahajamo danes". Režiser meni, da mora tudi sedanja generacija prevzeti družbeno in politično odgovornost za sooblikovanje zgodovine, tako kot so to počele generacije pred njo.
Hkrati pa je režiser želel v predstavi potovati tudi skozi gledališke smeri 20. stoletja, od romantične-simbolistične drame, preko socialne drame in eksistencializma do postdramskega gledališča. Glasbo, ki v predstavi spremlja "raztegnjeni čas z več elipsami", je ustvaril Mitja Vrhovnik Smrekar, umetniški svetovalec režiserja je Robert Waltl, kostume podpisuje Ana Savić Gecan, oblikovalca svetlobe in videa pa sta sonda57 in Toni Soprano Meneglejte.
Prav Buljan je bil tisti, ki si je zamislil, da bi "scenografijo" za predstavo ustvarili Irwin. Prepoznal je tudi vzporednice med delom Svetine, ki je preko usode članov družine slikal usodo naroda, kar so skozi svoje delo počeli tudi Irwini. Hkrati po besedah člana Irwinov Romana Uranjeka v predstavi skupaj s Svetino predstavljajo kontekst avantgarde.
Uranjek je pojasnil, da je razstava Kapital 2018 najbolj ambiciozen projekt Irwinov v letošnjem letu, ki odslej obstaja zgolj kot nedeljiva celota. Zanimivo je, da so Irwin svojo znamenito razstavo Kapital v Berlinu, na katero se tokratna postavitev navezuje, odprli ravno leta 1991, ko se drama V imenu matere konča. Razstava Kapital 2018 je po zapisu skupine v realnost predstave vključena kot ready made in "nadgrajuje kapital, ki ga prinaša iz preteklosti, tako da ponudi nov pogled nanj." Personifikacijo Irwinov bo na odru poosebljal Marko Mandić.
Uprizoritev spremlja obsežen gledališki list urednice Mojce Kranjc, razdeljen na dva dela. Prvi poleg integralnega besedila drame V imenu matere vključuje še dodaten tekst Svetine ter druga besedila ob in o uprizoritvi, drugi del publikacije pa sodi v serijo Dosje, s katero želijo v Drami skozi analitična besedila predstaviti delo svojih igralcev, tako živečih kot pokojnih. S prvim Dosjejem so se poklonili pred letom dni preminulemu članu ansambla Jerneju Šugmanu.