V glavni vlogi nastopa novi član ansambla Uroš Kaurin, pod režijo se podpisuje hrvaška režiserka Morana Dolenc, ki tokrat prvič režira v Sloveniji. Premiera bo v četrtek, 29. novembra.
Uprizoritev je nastala na osnovi kratke zgodbe ameriškega pisatelja Arnolda Lobela Velika modrina in druge zagate iz leta 1968, ki jo je prevedel Zdravko Duša. "Gre za res kratko zgodbo, ki vendarle zelo močno sporoča, da v življenju potrebujemo različne barve za kakovostno življenje," je na današnji novinarski konferenci povedala dramaturginja Tanja Lužar.
Zgodba se dogaja v mestu, kjer živi tudi čarovnik. Meni, da je v mestu preveč sivine, in poskuša z barvami to spremeniti. Otroci bodo tako po besedah režiserke spoznavali osnovne barve in možnosti ustvarjanja drugih barv iz njih. "Vsaka od barv drugače vpliva na prebivalce mesta," je povedala.
"Skozi simboliko pa se prenaša še pomembnejše sporočilo - da preveč ene stvari nikoli ni dobro, ampak je vedno treba najti neko ravnotežje. Tudi v življenju," je še dejala Dolenčeva, ki je študirala lutkarstvo v Franciji, med leti 2008 in 2012 vodila mednarodni lutkovni festival PIF, nato pa v Zagrebu ustanovila svoje lutkovno gledališče, imenovano Lutkovna organizacija, ki jo zares potrebujemo (LOFT).
Pri tej uprizoritvi prvič sodeluje z LGM kot režiserka, njene predstave pa so v preteklosti že gostovale na mariborskem Poletnem lutkovnem pristanu. Lani je bila tudi članica strokovne žirije na 9. bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije.
Avtorica lutkovne podobe je Marijana Jelić, katere slikanica Coprnica Dragica je že znana občinstvu LGM. Za scenografijo je poskrbel prav tako gost s Hrvaške Bruno Kontrec. "Posebnost te scenografije je v tem, da je zrcalna," je pojasnil scenski tehnolog Lucijan Jošt.
Uporabljene so dvodimenzionalne lesene lutke z enostavnimi mehanizmi, kar je po besedah režiserke v skladu z enostavnostjo zgodbe. "Da predstava že na prvi pogled deluje preprosta, je potrebno veliko dela in veliko slojev. To je prav tisto, kar me najbolj privlači pri gledališču za otroke, ki opazijo vsako podrobnost in vsak občutek," je povedala.
Najkompleksnejši lik je čarovnik, ki je upodobljen delno kot senčna lutka, delno pa ga igra Uroš Kaurin. Poleg njega je na odru le še igralec Marko Ujc. Skupaj se plazita med hišami in po hišah, ki spominjajo na hišice za lutke, ter od zadaj upravljata lutke. V večini primerov morata animirati lutke, ne da bi jih sama videla, saj sta skrita za sceno.
"S tem ko je lutka tako enostavna, je strašansko pomembno, kako jo premikaš," je povedal Kaurin. Kolikor bolj je omejen v gibanju pri upravljanju lutk, pa lahko svoje gibalne sposobnosti izživi, ko uteleša čarovnika v polni postavi.
Glasbo je napisal Boštjan Narat, kostume je izdelala Mojca Bernjak. "Predstava govori o tem, kako barve vplivajo na naše življenje. Hkrati pa govori o tem, da za dobro počutje potrebujemo vsakega po malo," je še dejala dramaturginja.