Timbuktu je mesto na severu Malija, ki je svoj čas veljalo za središče učenosti, strpnega pogovora in velikih skrivnosti. Svetina v svoji slikanici Timbuktu, Timbuktu (Založba Miš, 2019), ki je leta 2020 prejela nagrado Kristine Brenkove za izvirno slovensko slikanico, izhodišče tega mesta vzame kot premiso za zbirko kratkih zgodb in pesmi.
Na videz nepovezane "kratkice" nasmejijo, poženejo v tek domišljijo in ponudijo nov pogled na red stvari. Triinštirideset kratkih besedil je pomensko odprtih ter bogatih v podobah in duhovitostih. Poženejo nas v kaotičen svet, ki je čudovit poklon domišljiji, so zapisali v LGL. Kot dodajajo, istoimenska lutkovna uprizoritev sledi tej odprti formi razumevanja raznolikih motivov, asociativnih verig in prebliskov ter nas popelje skozi preobračanje vsakdanjosti v igrivost.
Osrednji protagonisti so otroci, ki se iz šole odpravijo na pot do skrivnostnega Timbuktuja. Na poti srečajo teto Frančiško, ki se guga z zvezdami, dedka, ki nabira oblake, gospo, ki jo je popila kava, in druge prismuknjene like, s katerimi razkrivajo in spoznavajo mesto, v katerem "raste za vsakega ena žemlja in zori zmeraj za vsakega po en paradajz". "Namizne lutke, raznovrstni predmeti, glasbila in trije igralci na odru snujejo dinamično dogodivščino, ki nas vodi skozi norčave, domiselne in včasih tudi nesmiselne zgodbe. Ker Timbuktu je tam, kjer se igraš," so zapisali v LGL.
Likovno podobo uprizoritve je v sodelovanju z režiserko, scenografko in kostumografko Niko Bezeljak pripravil ilustrator Igor Šinkovec, ki je likovno opremil tudi prvo izdajo slikanice. Scenografka je Nika Zuljan, kostumografka Nina Čehovin, avtorja glasbe Samo Kutin in Ana Kravanja, dramaturg Benjamin Zajc, oblikovalec svetlobe in lučni vodja Kristjan Vidner. V predstavi igrajo Miha Arh, Aja Kobe in Polonca Kores.
Pesnik, pisatelj, dramatik, prevajalec in literarni zgodovinar Peter Svetina je eden najbolj vsestranskih avtorjev sodobne slovenske mladinske književnosti. Za svoje literarno ustvarjanje je bil večkrat nagrajen, letos pa nominiran tudi za Andersenovo nagrado, najvišje mednarodno priznanje na področju mladinske književnosti.
Nika Bezeljak, ki živi in dela v Mariboru, je doslej režirala približno 20 samostojnih projektov. Poleg tega deluje kot producentka in kot članica umetniškega kolektiva skupnosti GT22, Intimnega odra GT22 in umetniškega vodstva Momenta ter Mednarodnega festivala neodvisnih uprizoritvenih umetnosti Prestopi/Crossings.