Gledališče Glej, 17. 10. 2012

V Gledališču Glej predstavili novosti

Dne 16. oktobra 2012 je v dvorani Gledališča Glej, najstarejšega še delujočega slovenskega eksperimentalnega gledališča, potekala novinarska konferenca, na kateri sta predstavnika Gledališča Glej skupaj z gostjo predstavila in izpostavila pomembnejše dogajanje v Gleju do konca koledarskega leta.
:
:

Man-At-Arms / foto: Arhiv Gledališče Glej

V okviru novinarske konference je bil predstavljen razpis za umetniškega vodjo Gledališča Glej, ki ga je slednje na začetku meseca septembra prvič javno objavilo ter njegovo vsebino tudi naslovilo na relevantne naslovnike in medijske hiše. Kot je poudaril Marko Bulc, umetniški vodja Gledališča Glej, gre za potezo društva, ki po veljavni zakonodaji ni zavezano k javnim objavam, da se razpis in izbira novega umetniškega vodje izvedeta na transparenten način. Postopek in način izbire novega umetniškega vodje sta namreč diametralno nasprotna z ustaljeno prakso v slovenskem (gledališkem) prostoru, pri čemer pri netransparentnosti postopkov prednjačijo institucije oziroma subjekti s področja javnega prava, ki bi morali na tem področju predstavljati zgled. Potezo Gledališča Glej je tako potrebno razumeti kot poskus uveljavljanja primernega načina izbire najprimernejšega kandidatia, ki bo izbran na podlagi načel meritokracije.

V nadaljevanju je gostja novinarske konference, Katarina Avbar, obenem tudi vodja izobraževalnega programa »Poslušaj«, predstavila potek letošnjih delavnic ustvarjanja scenske glasbe, ki bodo potekale pod istim nazivom. Delavnice, katerih začetek sovpada z datumom tiskovne konference, bodo tako potekale do konca leta, in sicer vsak mesec pod vodstvom drugega mentorja. Letošnje prve delavnice pričenja Brane Zorman, v mesecu novembru bo ustvarjalni proces vodil Peter Dekleva, Mitja Vrhovnik Smrekar pa bo skupaj z udeleženci v mesecu decembru poskrbel za zaključek delavnic z javno predstavitvijo, ki bo na sporedu predvidoma 21. decembra.

Eden izmed pomembnejših dogodkov, ki se bo odvijal v Gledališču Glej, je prihajajoči festival v ciklu programa »Glej, čez mejo«, tokrat podnaslovljenem »Gib«. V času trajanja festivala, tj. med 23. in 25. oktobrom 2012,  bo prostor Gledališča Glej posvečen fizičnemu gledališču oziroma gibu. Po besedah Marka Bulca je Gledališče Glej bilo vedno prostor prepleta različnih vsebin, zaradi česar je festival »Glej, čez mejo: Gib« povsem logično nadaljevanje Glejeve ustvarjalne tradicije. V času festivala bodo tako lahko obiskovalci prisluhnili vodeni diskusiji s srbskim teatrologom Milanom Mađarevim, ki bo v pogovoru z Rokom Vevarjem obiskovalcem predstavil svojo teatrološko študijo o Josefu Nadju z naslovom »Teatar pokreta Jožefa Nađa« (23.10.2012, 19h, predverje Gledališča Glej). Pogovoru bo sledila plesna predstava hrvaških avtoric Ive Horvat in Katarine Đurđević z naslovom »uSTAV rePUBLIKE« (23.10.2012, 20h, dvorana Gledališča Glej), v kateri se avtorici ukvarjata z vprašanjem odnosa med posameznikom in ustavo. Odnos, ki je omniprezenten, bo tako predstavljen s prepletom plesne predstave in močnega vizualnega sporočila, ki je navdušil tudi publiko na Hrvaškem. Drugi dan festivala bo ob 20h nastopila v Sloveniji rojena mlada ustvarjalka, sedaj študentka koreografije na Nizozemskem, Nina Djekić. S svojo plesno predstavo »Man-At-Arms« bo slovenskemu občinstvu predstavila svoje avtorsko ustvarjanje, ki je bilo premierno uprizorjeno pred nekaj dnevi v Amsterdamu. Festival bo 25.10.2012 ob 10h zaključila otroška predstava brez besed »Igra«, ki jo bo slovenskim otrokom predstavilo Dječje kazalište Dubrava iz Zagreba.

Marko Bulc je predstavil tudi premiere v sezoni 2012/13, in sicer so se do sedaj že predstavili ustvarjalci pod nazivom G-fart, ki so v Gledališču Glej premierno predstavili predstavo »Proslava ob 60-letnici izida prve številke Tribune«, s katero so navdušili občinstvo v mesecu septembru. Pretekli vikend je bila v Gledališču Glej ljubljanska premiera gledališke instalacija »Delovni naslov«, pod katero sta se kot ustvarjalca podpisala Tina Valentan in Luka Martin Škof. V mesecu novembru bo na sporedu miniaturka »Lorelai« avtorja Alena Prošiča, medtem ko bo v decembru na sporedu premiera predstave »Celjski grofje ali mala črna luknja, opera v treh dejanjih«. Februarja 2013 bo svoj režijski prvenec »Ni obale ni« predstavil Jaša Koceli, Marko Bratuš pa bo v aprilu 2013 na oder Gledališča Glej postavil »Pasijon po svetem Janezu«.

Pomemben korak po besedah Bulca predstavlja nov program, ki ga Gledališče Glej namerava uvesti z naslednjim koledarskim letom, in sicer gre za program »Glej, rezident!«. Slednji predstavlja odziv Gledališča Glej na obstoječo hiperprodukcijo znotraj gledališkega prostora, kjer so kot ocenjevalne kategorije pričele prevladovati enote, ki se jih opredeljuje zgolj s števili premier, postprodukcije, gostovanj, ipd.. Gledališče Glej želi tako v naslednjem letu omogočiti mladim ustvarjalcem prostor, v katerem je večji poudarek kot na končnem rezultatu na procesu ustvarjanja, ki ga bo Glejev rezident delil z občinstvom v obliki javnih predstavitev. V letu 2013 bo mesto Glejevega rezidenta zavzela skupina G-fart, sestavljena iz posameznikov, ki jih druži raziskovanje gledališča kot medija v povezavi z današnjo družbo in vplivi množičnih medijev.

Gledališče Glej / Mesto žensk 2011, 25. 5. 2011
Glej, Eksplozija!
Gledališče Glej, STA, 3. 3. 2016
V Gleju predstava na temo poslušnosti avtoriteti
Gledališče Glej, 8. 10. 2009
Most na krvi