V Letečem Holandcu, znanem tudi pod naslovom Večni mornar, se prepletajo fantazma večne ljubezni, svet mistike in okultizma, razmerje moškega in ženske, strastna čutnost in vzvišena duhovnost. Glasba v operi je po besedah producentov romantično občutljiva, medtem ko se prepričljivost same zgodbe izrazi s silo in barvitostjo orkestracije in s skladateljevo sposobnostjo razbijanja tradicionalnih opernih elementov.
Snov za opero je Wagner, zaznamovan z osebno izkušnjo moči viharja na odprtem morju, ki jo je doživel na poti med Rigo in Londonom, povzel po izročilu, ki ga je slišal med mornarji.
Odločitev, zakaj so se pri postavitvi odločili za naslov Leteči Holandec in ne Večni mornar, je režiser utemeljil, da zato, ker je Večni mornar interpretacija naslova, sami pa so si želeli "Wagnerja brati neposredno iz njegove zgodbe".
Nocoj bo v naslovni vlogi nastopil gost ansambla Andrej Maslakov, v vlogi njegove ljubljene Sente pa prav tako gostja opernega ansambla Maida Hundeling. V drugih vlogah bodo nastopili še solisti Saša Čano, Branko Robinšak, Aljaž Farasin (k.g.) in Sonja Milenković (k.g.). Za scenografijo opere je poskrbel Marko Japelj. Kostume podpisuje Alan Hranitelj.
Pri postavitvi koprodukcije, ki je nastala v sodelovanju s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija in Slovenskim komornim zborom, je sodelovalo okoli 200 ljudi.
Romantično opero v treh dejanjih bodo izvedli v nemškem jeziku in s slovenskimi nadnapisi. Ponovitve bodo na sporedu od 19. do 28. januarja. Na ponovitvah od 24. januarja dalje bo dirigiral Igor Švara.
STA, 18. 1. 2013
V Cankarjevem domu drevi premiera Wagnerjevega Leteča Holandca
:
:
Povezani dogodki
STA, SiGledal,
7. 10. 2024
Napoved gledaliških dogodkov od 7. 10. do 13. 10.
STA / Jasmina Vodeb Baša,
31. 5. 2020
Odrska umetnost po epidemiji odpira novo poglavje
STA,
4. 3. 2016
LGL na gostovanje v Izmir in Pariz