V letošnji "drugačni" sezoni Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) bodo premierno uprizorili predstave Ljubimki, 5fantkov.si, Strah in beda tretjega rajha, Poslednji kanček fikcije ter Ljudje, kraji in stvari.
Režiserka Nina Ramšak Marković je o romanu Ljubimki povedala, da v središče postavlja mladi ženski Paulo in Brigitte, ki sanjata o tem, da bi izboljšali svoj socialni položaj. Povedala je, da jo roman pritegnil, ker "avtorica prikaže hermenevtično zaprt svet, v katerem je vse tržna vrednost",in izraža dejstvo, da "smo ujeti v kolesje, ki ga sami poganjamo". O Pauli in Brigitte je dodala, da ju občuduje, ker kljub svojemu položaju ne ostaneta pasivni. O romanu pa, da kljub surovemu slogu Elfride Jelinek odpira široke razpoke nepravičnosti in krivice.
"Besedilo 5fantkov.si bo kršilo osnovno didaskalijo," je povedal direktor SMG Tibor Mihelič Syed. Igra v vloge dečkov izvirno postavlja pet igralk in s tem načenja vprašanje spola. Avtorica Simona Semenič si je zaželela, da bi katera od uprizoritev njen napotek prekršila, čemur so v SMG ugodili tako, da bodo vloge dečkov zasedli moški zrelih let.
V koprodukciji s Kinom Šiška bodo zaigrali predstavo Strah in beda tretjega rajha, ki jo režira Sebastjan Horvat. Dramaturg Milan Ramšak Marković je povedal, da "ga je sodelovanje v dveh projektih, pri Horvatovemu in v predstavi Ljubimki, spodbudilo k razmišljanju, kako globoko romantizira svet". Izvorno besedilo Bertolta Brechta tematizira fašizem, za katerega Horvat trdi, da "pronica na zasebno platformo intimnih odnosov".
Boris Nikitin s predstavo Poslednji kanček fantazije nadaljuje vrsto projektov, v katerih si prisvoji format pridige. Delno s pomočjo uprizorjenih readymadov, delno s pomočjo iluzionističnega gledališča bo z igralcem Primožem Bezjakom, skupino laikov in zborom raziskoval področje upora, znotraj katerega bodo ustvarili gotovost in iznašli svet, so zapisali pri SMG.
Uprizorili bodo tudi dramo Ljudje, kraji in stvari priznanega angleškega dramatika Duncana Macmillana v režiji Matjaža Pograjca. S pomočjo glavne junakinje Emme, ki je igralka in odvisnica, bodo raziskovali, "kako so različni načini omamljanja različni načini preživetja", je na novinarski konferenci povedala dramaturginja Urška Brodar.
Oktobra bodo premierno izvedli dve predstavi iz sklopa Nove pošte: Krize in Nedoločljivo vprašanje. Režiser Žiga Divjak bo s predstavo Krize tematiziral vprašanje: "Ali ima vsesplošna kriza sploh še potencial za spremembe, ali je le mašilo?" Ob tem bo posebno pozornost namenil človekovi zmožnosti za sodelovanje in potrebi, da svet narave znova odkrijemo ne le kot vir, temveč kot enakovrednega partnerja.
Goran Sergej Pristaš/CO2 bo v uprizoritveni monadi Nedoločljivo vprašanje v prostoru črne škatle pet družbeno oddaljenih ljudi povabil k artikulaciji nemogočega vprašanja ob mrmranju razprav o nujnostih.
Nadaljevali bodo tudi s ciklom gledaliških esejev Takorekoč in s Spolno vzgojo 2. O ciklih esejev Takorekoč je kurator Boštjan Narat povedal, da se letos poigrava z "idejo rednega omizja, ki bi naslavljalo aktualne teme." Na spletni strani so o ciklih zapisali, da so se razvil v zanimivo platformo raziskovanja odrskih praks nekje na meji med gledališčem, teorijo in literaturo.