PIM, 19. 9. 2012

Septembrski del programa Premik v Maribor

Septembrski del programa Premik v Maribor združuje dva festivala, in sicer festival Platformo in Modul dance. Prav tako se v dogajanje vpenjajo Osvetljeni s plesnimi filmi.
:
:

Žival / foto Alberto Bañares

Na tiskovni konferenci, ki je potekala včeraj v Univerzitetni knjižnici Maribor, so festivalski program skupaj z okroglo, že petindvajseto obletnico celoletnega plesnega izobraževanja predstavili Minka Veselič Kološ, ustanoviteljica celoletnega plesnega izobraževanja in Plesne izbe Maribor, Mitja Čander, programski direktor Evropske prestolnice kulture Maribor 2012, Mojca Kasjak, programska vodja in predsednica Plesne izbe Maribor, ter Jasmina Založnik, programska sodelavka programa Premik v Maribor.

Prostor Univerzitetne knjižnice Maribor ni bil izbran naključno, saj smo v njem dan poprej odprli fotografsko razstavo Saše Huzjaka. Saša Huzjak je v svoj objektiv mojstrsko ujel posebne plesne trenutke ustvarjalcev, ki že vrsto let ustvarjajo v Plesni izbi Maribor. »Izbor fotografij, s katerimi se avtor predstavlja, omogoča uvid v različne trenutke na in za odrom ter tako bogati jubilej ob 25. obletnici celoletnega plesnega izobraževanja,« je povedala Minka Veselič Kološ. Kasneje je orisala sprehod skozi 25-letno delovanje Plesne izbe Maribor, njeno širjenje in rast, ki je plod in dokaz ogromne ljubezni do plesa in plesnega ustvarjanja. Že po nekaj letih sistematičnega izobraževanja je Plesna izba Maribor vabila plesne strokovnjake in tako dodatno motivirala plesalce za pedagoško delo. »Že v prvih osmih letih delovanja pod Zvezo kulturnih društev Maribor se je celoletno izobraževanje z nenehnim snovanjem in uresničevanjem idej bogato razcvetelo in postavilo kvalitetno »izobraževalno plesno piramido«, ki je omogočala preskok v profesionalizem, oziroma študij na plesnih akademijah v tujini,« je povedala Minka Veselič Kološ. Leta 1994 se je rodila Plesna izba Maribor, ki je omogočila nadgradnjo plesnega izpopolnjevanja in realizacijo številnih samostojnih predstav in projektov.

Mitja Čander je predstavil resnične razmere delovanja omenjene institucije, ki so posledica velikega nerazumevanja s strani naše kulturne politike. V težkih finančnih pogojih, kot je povedal Čander, si Plesna izba Maribor s svojim programom Premik v Maribor prizadeva za premike in pristopa k ljudem z odprtostjo in izborom kvalitetnih predstav.

Plesna izba Maribor se kljub neprijaznim finančnim pogojem in trenutnim globalnim krizam ne da! To dokazuje z zajetnim programom Premik v Maribor, ki združuje štiri sklope in nagovarja širšo javnost, da se za kratek čas pridruži in preda plesni izkušnji. Sem sodijo: NAGIB PARKUR, PLATFORMA, MODUL DANCE in program plesnih filmov OSVETLJENI. »A vendar smo kljub prizadevanjem, zaradi razmer, v katerih delujemo, bili primorani odpovedati enega izmed naših paradnih konjev – triptih Narcis, ki ga podpisuje Coraline Lamaison,« je dodala Mojca Kasjak. Robnost pozicij z bogatim programom poskušamo premakniti, a prav ta primer, potreba po odpovedi programa, kaže na otežene pogoje delovanja (prostorske in finančne).
Kljub temu menimo, da je preplet dveh festivalov, Platforme in Modul dancea, izjemna priložnost za pregled mednarodne in domače produkcije kot tudi za spoznavanje plesa v najrazličnejših formatih in oblikah, ki se medsebojno prepletajo in ogledujejo v luči drugega.

Bogat program sestavljajo predstave velikega formata (otvoritvena predstava Žival, ki jo podpisuje Daniel Abreu, in predstava Nam vsem znane katastrofe španskih Thomas Noon Dance) ter skromnejše, a vsekakor zanimive in mednarodno primerljive predstave domačih avtorjev (premiere oziroma premiere v nastajanju bodo predstavili: Tina Valentan in Luka Martin Škof, Jasmina Križaj soustvarja s Cristino Planas Leitao ter rosno mlada April Veselko). Temu smo pridružili program mladostniške kreativnosti – skupina Kriplčki, ki jih je skozi proces pospremila Mojca Kasjak, bo iskala odgovor na vprašanje Kaj to predstavlja? Tukaj je še igriva, duhovita in predvsem izjemno sveža predstava Zven telesne tišine Kaje Lorenci in Ivana Mijačevića, performativno predavanje kritičark in publicistk (Nika Arhar, Pia Brezavšček, Katja Čičigoj, Saška Rakef in Jasmina Založnik), pogled z druge strani pa nam odpira Dejan Srhoj s projektom Mapiranje. Ples selimo tudi na območje filma in ga premišljujemo s premikom kamere. H gibanju vabi Gibalnica. Za pogumnejše pa smo pripravili kar dve plesni delavnici s plesnima mojstroma Danielom Abreujem in Thomasom Noonom. Zgodovinsko in sodobno plesno produkcijo smo strnili v razstavnem formatu Koreografija v epohi gibanj.

Upamo, da bomo s programom dosegli različno publiko, jih nagovorili ter skupaj z njimi kreirali spremembe, razbili ustaljene vzorce in jih preoblikovali, je programsko predstavitev zaključila Jasmina Založnik.

»Če smo pred 25-imi leti uspešno zasejali seme, iz katerega so zrastli mnogi danes v svetu priznani plesni ustvarjalci, sem prepričana, da bodo tudi prizadevanja vseh vpletenih strokovnjakov in plesnih privržencev padla na plodna tla. Poguma, moči, znanja in ljubezni do plesa je zagotovo dovolj,« je tiskovno konferenco sklenila Minka Veselič Kološ.

Move to Maribor