Senzorium, 18. 9. 2013

Senzorium delavnice 2013-2014

Senzorium celoletno izobraževanje je namenjeno vsem vedoželjnežem, ljudem, ki iščejo nove izkušnje, znanje in ki si želijo priučiti novih veščin sporazumevanja, delovanja, izražanja in predstavljanja.
:
:

foto: Arhiv Senzorium

Delavnice:

  • Senzorialni gledališki jezik in bivanje v vlogi: Barbara Pia Jenič (november 2013 - junij 2014)
  • Zgodovina scenskih umetnosti: Rok Vevar (januar 2014 - maj 2014)
  • Videoprodukcija osnove: Mojca Brecelj (april 2014 - junij 2014)


1. Delavnice senzorialnega jezika in bivanja v vlogi
(Praktični del), vodi Barbara Pia Jenič:
Na peturnih srečanjih, enkrat tedensko se bomo soočali z dvema procesoma sočasno in sinergično: na eni strani se bomo spoznavali z osnovami igre vlog in vstopanja v like, ter bivanje v likih; na drugi strani oz sočasno pa bomo krepili svoj čutno čustveni ustroj, ki je orodje za kreiranje lika. Preko senzorialne gledališke poetike bomo jačali svojo budnost, senzibilnost in kreativnost ter moč in pogum za pogled navznoter in kreacijo navzven.

Na delavnicah udeleženci pridobijo naslednje sposobnosti: umiritev in čutno zbranost, doseganje čutne sinergije, aktivno poslušanje, opazovanje in zaznavanje, tranfser govorice čutov na medčloveške odnose, oblikovanje praznega prostora z imaginacijo. V delu bivanja v liku se udeleženci soočajo s čutnim in čustvenim spominom ter njuno prevajanje v vlogo, sposobnost interaktivnega odnosa s publiko, sposobnost kontinuiranega bivanja v vlogi, dojemanja okolja in odnosov preko čutno/čustveno/miselnega ustroja lika. Pri dostopanju do esence likov pa si bomo pomagali s prepoznavanjem vloge arhetipov v vsakdanjem življenju in za potrebe igre vlog.

Če želimo doseči učinke, je potrebno izobraževanje obiskovati redno in točno.
Vsak torek od 17h-22h. Delavnica ima tudi odmor. Cena 80 eur/mesec. Prijave info@senzorium

***
2. Zgodovina scenskih umetnosti (teoretični del, odprta predavanja), vodi Rok Vevar
Rok Vevar: »Pri seriji predavanj »Zgodovine scenskih umetnosti« gre za izbor tistih poglavij iz zgodovine scenskih umetnosti (gledališče, sodobni ples, balet, umetnost performansa itn.), ki lahko na zanimiv način osvetlijo predvsem sodobne scenske prakse; se pravi: tiste formate odrskih praks, njihove teme in vidike, ki jih je mogoče še danes videti na odrih. Namenjena so srednješolskim gledališkim navdušencem in tistim, ki bi radi o odrskih praksah izvedeli kaj temeljnega. Učbenik je sestavljen iz zgodb in analiz izbranih zgodovinskih tem ter avdio-vizualnega, fotografskega in slikovnega gradiva.

Vsebinsko se bo osredotočil predvsem na zadnjih dvesto let in na postopno vznikanje modernega gledališča in plesa, za katera sta se morala zgoditi dve revoluciji: francoska buržoazna in industrijska revolucija, s svojimi začetki v Veliki Britaniji. Predavanja bodo pripovedovala zgodbe o nekaterih motornih delcih zgodovine gledališč, kakršna sta pojma mythos (zgodba) in ethos (oseba, predstavljena na odru) ter o tem, zakaj se moderne in sodobne scenske umetnosti zanimajo predvsem za jezike in sredstva, s katerimi ju gledališče pripoveduje. Dotaknili se bomo tudi enega od osrednjih problemov scenskih umetnosti zadnjih dveh stoletij: človeškega telesa, ki dobi v tem času v gledališču in plesu svoje osrednje mesto. Pogledali bomo, kako se odnos do telesa v gledališču spreminja, kako je prihod telesa na rampo pomemben za mišljenje identitet, za katere nemška zgodovinarka in teoretičarka gledališča Erika Fischer Lichte pravi, da so osrednje mesto gledališke zgodovine. Vprašali se bomo tudi, zakaj je ta trditev možna šele konec 20. stoletja. Zgodovinsko bomo obravnavali različna (umetniška, kulturna, politična in družbena) gibanja, skozi katera so scenske umetnosti 20. stoletja spregovorile ali jih komentirale ter se do njih opredeljevale. Vprašali se bomo tudi o sodobnem plesu, ki vznikne v stoletju gibanj. Zgodbe se bodo dotaknile tehnik in tehnologij scenskih umetnosti in performansa, ki je prepričan, da tehnike in tehnologije človeka (njegovo telo) pripovedujejo na čisto poseben način ter sploh ne izključno v polju umetnosti. Govorili bomo o privlačnih umetniških imenih različnih zgodovinskih obdobij: o dramatikih, režiserjih, igralcih, koreografih, plesalcih, performerjih, pogumnih provokatorjih idr.«

Predavanja bodo potekala enkrat do dvakrat mesečno, v prostorih Trg Prekomorskih brigad ali Kino Šiška. Potekajo od januarja 2014 – maja 2014. O natančnih datumih in lokacijah boste dodatno obveščeni.
Cena: 0-5 eur ali prostovoljni prispevki

***
3. Osnove video produkcije, vodi Mojca Brecelj:
Program je namenjen tistim, ki nimajo predznanja o video produkciji bi se pa radi naučili osnov tega medija. Video produkcija 101 povezuje teoretična in praktična znanja, spodbuja kreativnost in razvoj ustvarjalnega načina razmišljanja. Poudarja pomen posameznika znotraj produkcijske ekipe in ponuja priložnost integracije specifičnih znanj z namenom priprave končnega izdelka.

Sestavljen je iz
- Osnov kamere
- Osnov scenarija in ključnih elementov zgodbe
- Osnov kadrov
- Osnov snemanja
- Osnov osvetlitve
- Osnov organiziranja snemanja
- Osnov montaže
- Praktičnih nalog

Cilj programa je, da slušatelji znajo samostojno izdelati kratke videe (predprodukcija, produkcija, post produkcija), jih opremiti in objaviti.

Izobraževanje Osnove video produkcije bo potekalo v mesecih april, maj, junij 2014. Delavnice bodo enkrat tedensko (točen dan v tednu bo določen naknadno) in vsaka bo trajala od 17h do 22h.

Koristni nasvet/oprema: Za mini kamere, za namen snemanja bo poskrbljeno (Osnove kamere, osnove snemanja, ...). Pri poglavju "Osnove montaže" pa bomo večinoma delali na praktičnih primerih najučinkovitejših načinov editiranja zgodbe, zato je priporočljivo, da prinesete s seboj prenosne računalnike (po zmožnostih), da hands-on montirate in takoj dobite feedback.

Cena:
1) 15 eur/delavnico (60 eur/mesec) za tiste, ki boste hkrati obiskovali tudi delavnice Barbare Pie Jenič.
2) Za tiste, ki boste obiskovali le Osnove video produkcije je cena 20 eur/delavnico (80 eur/mesec).

Prijave na: 1706studios@gmail.com

***
Na kratko o mentorjih
Rok Vevar je diplomiral iz primerjalne književnosti in literarne teorije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, študiral pa je tudi gledališko režijo na AGRFT (1998 – 2000) in obiskoval GILŠ Kodum v Ljubljani (1993-1996). Predava Zgodovino, analizo in dramaturgijo sodobnega plesa na Akademiji za ples v Ljubljani, v akademskem letu 2013/14 pa bo na AGRFT asistiral pri predmetih Gledališka kritika in Teorije sodobnega plesa. Predaval je v okviru izobraževalnih programov Nomad Dance Academy, kjer sodeluje tudi pri projektu Nomad Dance Institute. Kot publicist je doslej objavljal v vrsti domačih dnevnih časopisov (Delo, Finance, Večer) ter v nekaterih domačih in tujih strokovnih periodičnih publikacijah s področja scenskih umetnosti (Lutka, Maska, Frakcija, Tkh, Dialogi, Amfiteater, gledališki listi SNG Drama LJ, MGL, PG Kranj, Gledališče Koper) in literature (Literatura, Apokalipsa). S Simono Semenič je zrežiral tri predstave: Polna pest praznih rok, 2001, Solo brez talona, 2003, in Kartografija celovečernih slik, 2005. Kot dramaturg je sodeloval pri več plesnih predstavah plesnih in kot mentor – dramaturg sodeloval s študenti v programu Nomad Dance Academy. Je iniciator in kurator plesnega festivala Ukrep (2008, 2010) ter Šole ustvarjalne kritike (Glej 2008 – 2011), sodeloval pa je tudi v projektih Pre-Gleja. Kot mentor-kritik je predaval in vodil delavnice v okviru izobraževalnega programa FIT Lab (Baltic Cricle, Finska, Nitra, Slovaška, Krakovske reminiscence, Poljska) ter na drugih festivalih (Sofia Dance Week, Bolgarija). Je pisec spremnih besed za romane (Emil Tode: Država na meji, Ryu Murakami: Skoraj prosojna modrina) in za dramske monografije (Simona Semenič: 5 fantkov.si, Peter Rezman: Beseda te gleda, 1.dejanje: teksti EPI centra, Valere Novarina: Govorjeno telo), svoje prispevke je objavil v zborniku Sodobne scenske umentosti (Maska, 2006) in v knjigi 500 dramskih zgodb (MK, 1997). Je avtor knjige Rok za oddajo – Izbrane kritike in članki (Znamenja 39, Litera, Maribor 2011). Trenutno se ukvarja s Začasnim plesnim arhivom, ki ga letos odpira pri sebi doma.

Mojca Brecelj je študirala na New York Film Academy filmsko režijo v New Yorku, filmsko igro pa v Los Angelesu. Kot soigralka in sorežiserka je sodelovala tudi v Life in a Day, kjer je bila izbrana med 80.000 kandidati;
Povezava do filma;
http://www.imdb.com/title/tt1687247/
Povezava do njenega profila na IMDb;
http://www.imdb.me/moica
Trenutno snema dokumentarni film, v letu 2014 pa jo čaka realizacija igranega filma.

Barbara Pia Jenič
Igralka, režiserka in producentka je tudi soustanoviteljica, umetniški vodja in direktorica Zavoda Senzorium, ki nekajkrat letno ponudi predstavo, delavnico ali dogodek. Več o njenem delovanju lahko pregledate na strani:
www.senzorium.com ali http://www.sigledal.org/geslo/Barbara_Pia_Jenič
ali najdete njen profil na Linkedln.

Senzorium, 9. 5. 2011
Lala bajke
Senzorium, 16. 8. 2010
Mi smo svet