STA, 26. 10. 2016

Šentjakobsko gledališče v novo sezono s satiro gledališča

V Šentjakobskem gledališču Ljubljana bodo v petek premierno uprizorili igro nemškega dramatika Lutza Hübnerja Marjetka stran 89. Hübner je navdih za naslovno junakinjo dobil v Marjetki iz Goethejevega Fausta, v delu pa preigrava psihologijo gledaliških ustvarjalcev. Pod režijo igre v obliki gledališkega kabareta se podpisuje Sebastjan Starič.
:
:

Šentjakobsko gledališče / Foto: Daniel Novakovič, STA

Starič, ki je tudi koreograf predstave, je na novinarski konferenci povedal, da je režijo prevzel z veliko odgovornostjo, saj je predstava iz leta 2000 z Mojco Funkl in Gojmirjem Lešnjakom - Gojcem obveljala za uspešnico. Ker se je zavedal, da že naslov igre nakazuje na ženski princip, se je odločil, da bo v predstavo vključil le igralke. Za obliko si je izbral satirični kabaret, ki se ga po njegovih besedah v Sloveniji redko kdo loti.

Dramsko delo v prevodu Darka Čudna prinaša deset prizorov, v katerih različni režiserji uprizarjajo Marjetko iz Goethejevega Fausta. Hübnerjev tekst opisuje predvsem zaodrje, vaje in ne toliko same predstave na odru, je povedala dramaturginja Brina Klampfer, ki je Stariču pomagala tudi pri režiji.

Marjetka stran 89 je po besedah dramaturginje komedija, ki na satiričen odslikava profesionalno gledališče, ki mu še vedno vladajo moški.

V predstavi igrajo Lenka Blejec, Katja Fajdiga, Maja Ferkulj, Katja Ogrin in Zala Simčič. Za precej izčiščeno kostumografijo je poskrbel Bojan Vister skupaj s Klaro Zupan, scenografinja je Ana Rahela Klopčič, avtor glasbe Dejan Došlo.

Na novinarski konferenci so predstavili tudi novo vodstvo gledališča. Upravni odbor po novem sestavljajo predsednik Damijan Perne, Žiga Sedmak, Rok Glavan, Janez Pogorelec, Maja Jaklin, Gašper Pavc in Gregor Usenik, ki je postal tudi v. d. direktorja Šentjakobskega gledališča Ljubljana in tako nasledil Leopolda Pungerčarja.

Kot je povedal, so med večjimi izzivi finančni ter prostorski. Med prizadevanji je izpostavil predvsem boljši dialog z Mestno občino Ljubljana, pri katerem je doslej po njegovem mnenju prihajalo do šumov. Želi si okrepiti vlogo gledališča pri kulturnem in turističnem utripu mesta, precej naporov pa bodo vložili tudi v priprave na 100. jubilej gledališča, ki bo leta 2021.