Medtem ko so enote SNG Maribor (Drama, Opera, Balet ter Borštnikovo srečanje) imele doslej ob umetniških direktorjih tudi vsaka svojo strokovno skupino, sestavljeno iz posameznikov, ki so jih predlagale strokovne organizacije, v novem ustanovitvenem aktu teh več ni.
Nekdanji člani skupine Primož Jesenko, Rok Andres in Tone Peršak po pisanju Večera menijo, da takšna sprememba škoduje transparentnosti, strokovnosti in dialoškosti tega javnega zavoda in "nikakor ni poteza, ki bi pripomogla k njegovemu demokratičnemu in preglednemu delovanju".
Na ministrstvu za kulturo odgovarjajo, da z novim sklepom niso več določene strokovne skupine, saj te v skladu z zakonom o uresničevanju javnega interesa za kulturo niso organi javnega zavoda. "Poleg tega so bile med njihovimi nalogami navedene pravice oziroma obveznosti, ki so v skladu z veljavno zakonodajo v pristojnosti sveta in strokovnega sveta javnega zavoda. Pri tem bi želeli poudariti, da so v svetu zavoda in strokovnem svetu strokovnjaki s področja dela zavoda, ki lahko s svojimi strokovnimi oziroma poslovnimi izkušnjami in javnim ugledom prispevajo k boljšem delovanju javnega zavoda ter zagotavljajo zastopanost organizacij s področja dela zavoda," so na ministrstvu povedali za Večer.
Sprememba je tudi pri imenovanju umetniškega direktorja Festivala Borštnikovo srečanje (FBS), ki ga je doslej izbiral minister za kulturo, po novem pa direktor SNG Maribor, ki izbira tudi umetniške vodje ostalih enot tega gledališča.
Društvo gledaliških kritikov in teatrologov je v izjavi za javnost, ki jo je sicer napisalo ob odstopu ravnatelja ljubljanske Drame Igorja Samoborja, po navedbah Večera zapisalo, da "sprememba ustanovitvenega akta SNG Maribor centralizira vso moč v rokah direktorja, ukinja strokovna posvetovalna telesa, v primeru Borštnikovega srečanja pa uzakonja nasprotje interesov".
Po ocenah umetniškega direktorja FBS Aleša Novaka sprememba ustanovnega akta ne posega v avtonomijo festivala, saj to področje celovito ureja Pravilnik o delovanju FBS, ki natančno določa selektorske pristope, vključenost deležnikov in ostale, za strokovnost in avtonomijo festivala pomembne vidike.
"Prenos pristojnosti za imenovanje umetniškega direktorja na direktorja SNG Maribor je, kot razumem, posledica uskladitve s področno zakonodajo, umetniški direktor ima namreč status pomočnika direktorja, enako kot velja za Dramo, Balet in Opero," je Novak povedal za Večer.
Na ministrstvu za kulturo prav tako odgovarjajo, da se je z novim sklepom o ustanovitvi "postopek imenovanja pomočnika direktorja za vodenje umetniško-strokovnega dela za področje Borštnikovega srečanja poenotil s postopkom za imenovanje ostalih pomočnikov direktorja".