STA, 26. 1. 2011
Pustite otroke k meni - nova predstava z ideološko tematiko Matjaža Fariča
:
:
Naslov za predstavo je Farič vzel iz pročelja neke cerkve v Murski Soboti, vendar sama predstava ne problematizira le Cerkve in krščanske mitologije, pač pa splošni družbeni fenomen različnih sistemov, ki prek mehanizmov moči izvajajo represijo nad šibkejšimi. Mednje je uvrstil tudi prejšnji socialistični sistem, ki je želel prek vzgoje otrok vplivati tudi na življenje družin oz. odraslih. Na meji zlorabe pa po njegovi oceni delujejo tudi mediji. Prek kostumov, razgaljenosti in kopiranja obrazcev pop kulture večkrat mejijo na pornografijo, s čemer zlorabljajo predvsem najmlajše.
Predstava idejno nadaljuje Faričev ustvarjalni lok, ki ga je začel konec 80. let s predstavama 6. april in Rdeči alarm. V vmesnem času se, kot je dejal, ni ukvarjal z ideološkimi temami, po čemer pa sedaj ponovno čuti potrebo. Meni, da je trenutno umetnost deležna večje cenzure kot nekoč. "Včasih smo bili deležni le politične cenzure, danes pa je teh mehanizmov več," je poudaril in dodal, da je prav zato tudi veliko avtocenzure.
Uprizoritev je plesno-gledališke narave. Po Faričevih besedah se preveč ločuje med plesom in gledališčem. "Ples je gledališče, čeprav uporablja drug jezik," je poudaril. Dodal je, da sodobni ples govori skozi metaforični jezik telesa, zato ga le redki razumejo. Tudi dramaturginja Simona Ješelnik je, kot je dejala, imela največ težav z branjem gibov. Ti prek konzervativnih tehnik do izpiljenih oblik in otroške igrarije določajo tako vsebinske in idejne poudarke predstave.
Po besedah plesalke Rosane Hribar je predstava za plesalce "ekstremno naporna". Oblike gibov se ne da naučiti, "pač pa jo stalno lovijo za rep". Po njenem prepričaju so plesalci v predstavi hermetično zaprti in šele skupaj z drugimi mediji, kot so projekcije, glasba, kostumi, oblikujejo spoj informacij, ki ga posredujejo gledalcu.
V predstavi, katere zadnji prizor je Farič posvetil režiserju Draganu Živadinovu, nastopajo kot plesalci in soustvarjalci giba poleg Hribarjeve še Gregor Luštek, Jana Menger, Kaja Janjić in Magdalena Reiter. Nastopa tudi igralec Rok Matek. Za dramaturgijo je poleg Ješelnikove poskrbela Andreja Kopač, kostumografinja je Tina Kolenik. Predstava je nastala v produkciji zavoda Flota ter v koprodukciji s Cankarjevim domom in Plesnim teatrom Ljubljana.
STA,
4. 6. 2021
V novogoriškem gledališču premiera predstave Stoletje muzikala
STA,
31. 8. 2020
V Mariboru se začenja festival sodobnega plesa Platforma
STA,
27. 6. 2018
Radoživa in topla Štefka Drolc je neumorno verjela v dobroto ljudi