Večernim pogovorom ob današnji obletnici bo sledilo odprtje umetniške razstave na stopnišču gledališča, s katero sta Stanka Vauda Benčevič in Dušan Fišer predstavila 20-letno zgodbo zavoda.
Kot je povedal direktor ptujskega gledališča Peter Srpčič, so kljub negotovim časom v zgodovini veseli, da imajo ponovno na Ptuju gledališče, kljub pomislekom, ki so spremljali njegovo ponovno profesionalizacijo.
"V dveh desetletjih je upravičilo svoj obstoj in dokazalo, da lahko tudi malo gledališče postane kar veliko za slovenski kulturni prostor," je dejal Srpčič in dodal, da je v tem času na ptujskem odru nastalo 146 premier, odigrali so več kot 3000 ponovitev, ki si jih je doslej ogledalo preko 700.000 gledalcev.
Prvi mož gledališča upa, da je usoda zavoda zdaj bolj varna kot ob ukinitvi v prejšnjem stoletju, čeprav med možnostmi in željami nastaja vse večji razkorak, saj se z omejenimi sredstvi trudijo ohranjati tako obseg kot kakovost ustvarjanja. Ob tem spominja, da so v zadnjih letih zaradi pomanjkanja denarja ostali brez festivala monodrame in festivala komornega gledališča, ki ju želijo nekoč obuditi.
Med željami za prihodnost omenja predvsem kakšno dodatno zaposlitev v ustanovi, ki sicer nima lastnega igralskega ansambla, zato si pomaga z gostovanji velikih imen slovenskega gledališča in sodelovanjem v obliki koprodukcij. Želja po lastnem ansamblu po Srpčičevih besedah obstaja že od začetka, saj bi se tako lahko tudi sami lotili še bolj zahtevnih projektov, a je to odvisno od odločitve mestne občine kot ustanoviteljice.
Sicer pa je zgodovina ptujskega gledališkega ustvarjanja precej bolj bogata od zadnjih dvajsetih let. Prva prava gledališka sezona se je v tem mestu zgodila že leta 1786, ko je na prostoru današnje stavbe nastal "Städtisches Comödienhaus", potujoče predstave nemških in drugih gledaliških skupin pa so tja prihajale že v začetku 18. stoletja.
Ptujsko gledališče je nato z vzponi in padci preživelo vse do leta 1958, ko ga je takratna oblast, tako kot koprskega in kranjskega, kljub nestrinjanju mnogih ukinila. Poklicni igralci so se poslovili, temu pa je sledilo zelo močno obdobje ljubiteljskega in polprofesionalnega gledališča.
Zametek nove profesionalizacije je predstavljalo vsakoletno počitniško druženje ptujskih študentov na AGRFT oziroma t.i. Zatojevcev in vse do profesionalizacije je skupina vsako poletje uprizorila po eno predstavo, pozneje pa formalno vložila pobudo za ponovno profesionalizacijo.
Novo ptujsko gledališče se je s prvo uprizoritvijo predstavilo 26. februarja 1996, ko so si gledalci lahko ogledali monodramo Wilhelma Reicha Govor malemu človeku v izvedbi Vlada Novaka in režiji Sama M. Strelca.
Povezava: E-razstava Rojevanje ptujskega gledališča. Vnovič.
STA, 4. 12. 2015
Ptujsko gledališče obeležuje 20 let novega obdobja
:
:
STA,
23. 8. 2014
Mladi levi začenjajo 17. poglavje, desetič v elektrarni
STA,
9. 9. 2013
Domitrovič Kos ob koncu Ex-Ponta: Občinstvo ima pri sodobnem gledališču maratonsko vzdržljivost
STA,
3. 6. 2011
V Ljubljani začetek festivala Klovnbuf