STA, 24. 11. 2010

Performa in Drugajanje skupaj, a hkrati vsaka po svoje

Maribor bo v prihodnjih dneh znova prizorišče festivala Drugajanje v organizaciji tamkajšnje Druge gimnazije ter nekoliko starejšega festivala sodobnih performativnih praks Performa. Prvi odpira vrata že drevi, drugi pa prihodnji ponedeljek.
:
:

Festivala že vrsto let potekata časovno drug za drugim, veže pa ju tudi podobna vsebina, zato so se letos odločili za skupno promocijo. Drugače delujeta samostojno, s tem da je prvi namenjen predvsem dijakom, drugi pa širši publiki.

Festival Drugajanje
organizira Druga gimnazija Maribor v sodelovanju z ljubljanskim zavodom Bunker, letos pa bo potekal že devetič zapovrstjo. Medtem ko je bil na začetku omejen le na srednješolce, poskuša v zadnjih letih pritegniti tudi drugo občinstvo. A še vedno se največ pozornosti namenja dijakom, je na današnji predstavitvi obeh festivalov v Mariboru povedala Alma R. Selimović iz Bunkerja.

Osnovno vodilo festivala je po besedah ravnatelja gimnazije Ivana Lorenčiča tudi letos spoznavanje novih in drugačnih gledaliških oblik, pri čemer predstavljajo le najbolj kakovostno produkcijo, saj drugače za dijake niso zanimivi. "Nima smisla z njimi delati povprečnih projektov, saj jih pritegnejo samo zelo dobre zadeve," je pojasnil.

Tridnevni festival se prične z današnjo delavnico, na kateri bodo udeleženci pod vodstvom izkušenih umetnikov Marka Vezoviška in Jureta Ivanušiča napisali himno Druge gimnazije, ter predstavo Škrip Orkestra igralke in plesalke Jelene Rusjan v amfiteatru gimnazije.

Sledile bodo še inovativna koncertna pripoved Tri zdrave Marije in en oče naš pod vodstvom Ane Duša, predstava Možda smo mi Miki Maus z Betontancom ter delavnici s področja sodobnega pripovedovanja in oživljanja gimnazijskega dvorišča.

Festival Performa, ki ga organizira Mladinski kulturni center (MKC) Maribor, je starejši, saj ga bodo letos organizirali že petnajstič. Kot je povedala direktorica MKC Maribor Nina Arsenovič, je bil vrsto let edini festival na tem koncu Slovenije, iz njega pa so postopno zrasli številni drugi festivali, kot sta festivala sodobnega plesa NagiB in Fronta.

Zaradi pojava številnih podobnih festivalov bi radi, da se Performa letos na novo artikulira in profilira svoj položaj na slovenski festivalski sceni, je pojasnila koordinatorica projekta Petra Kolmančič. Po njenih ocenah Performa zadnja leta ni bila festival performansa temveč festival sodobnih odrskih praks, zato se želijo letos z odra vrniti na ulico, v galerije, neinstitucionalne prostore ter poleg odrskih prikazati tudi performanse in umetniške akcije s področja glasbe, literature, gledališča, likovne in drugih umetnosti.

Festival bodo pričeli 29. novembra z video instalacijo Kljubovati blatu južnoafriškega umetnika Johana Thoma, zaključili pa 3. decembra s performansom Papalačinke Francozinje Celine Larrere.

V ospredju bo sicer znova domača produkcija, ki po besedah Kolmančičeve preseneča z izvirnostjo in svežino. Izpostavila je projekt Zorana Srdića Janežiča, ki je izdelal pripomočke za domačo postavitev znanih performansov.