S Peklensko pomarančo Anthonyja Burgessa v režiji Matjaža Pograjca so se predstavili 3. aprila, dan pozneje (4. aprila) z Vampirjem po pesnitvi Marije Cvetajeve v režiji Ivice Buljana, izjemen »gledališki triptih« Slovenskega mladinskega gledališča pa se je zaključil v torek (5. aprila), z gostovanjem Zločina in kazni po romanu Dostojevskega v prevodu Marjana Poljanca in v režiji Diega de Bree.
Gostovanje Mladinskega gledališča je hrvaško občinstvo sprejelo z navdušenjem, prav tako pa so naklonjene tudi prve kritike, objavljene v hrvaških medijih.
Iz hrvaških medijev:
Divje in silovito
Predstava v celoti je noro pogumna poteza, in le težko si mislimo, da bi se na Hrvaškem kdo odločil zanjo. [...] Pograjc je v uri in pol čiste igre pričaral ugodje punkerske renesanse v estetskem okviru predstave z osrednjim junakom upornikom Alexom in njegovo skupino. Njihovo brutalno izživljanje na naključno izbranih žrtvah je pustilo močan vtis, še zlasti prizor v avditoriju, med katerim so delčki sredstev za borbo leteli prav po glavah občinstva. Fragmentirana dramaturgija, postdramski postopki, uporaba lutk ter elementi »novega cirkusa« so dogajanje učinkovito popeljali do samega konca.
Režiser je posebej domiselno postavil prizore iz zapora, tako da je protagoniste »obesil« ter jim pustil, da z majhnimi akrobacijami pričarajo vse tegobe svojega položaja. Kakovost predstave so dvignili drobni detajli v prizorih bolnišnice, kot tudi odštekani kostumi Mateje Benedetti ter glasba skupine Silence. [...] Kljub težki temi pušča Peklenska pomaranča v ustih grenak okus zaradi impotence in ignorance družbe, da bi zares spremenila posameznika, kar je v še zlasti v odličnem sozvočju z današnjostjo.
***
Energična in odrsko privlačna "pomaranča" ne podlega Kubricku
Slovenska uprizoritev ene najpomembnejših distopijskih zgodb prejšnjega stoletja je energična in odrsko privlačna, po brezkompromisnem aranžmaju pa izstopata Primož Bezjak v glavni vlogi Alexa ter Uroš Kaurin [...].
(Večernji list, Milena Zajović, 5. 4. 2011)
***
Vampir kot simbol človeške usode in fizično močnega teatra
Slovenski gostje so v ponedeljek zvečer v ZKM-u prikazali resnično gledališko čarovnijo in pravljico. [...] Ves prostor, ki jim je na voljo, igralci zavzamejo s polnimi pljuči in prizorišče obvladujejo absolutno telesno, kar je v našem gledališču zelo redko videti. Prednjačijo Primož Bezjak kot Vampir, Janja Majzelj kot Marusja in Uroš Kaurin kot Barin. Bezjak je v vsaki igralski gesti vampir, ki mu verjamete, medtem ko se Janja Majzelj s pomočjo igralskih miniatur spremeni v univerzalno žensko, ki v trenutku, ko sta strast in ljubezen končno vstopili v njeno življenje, ne more rešiti ne sebe ne tistih okoli sebe. Nenazadnje pa si pohvalo in zahvalo za gledališke poslastice, kakršne si želimo gledati, zasluži tudi ZKM.