Kot je na petkovi novinarski konferenci v Novem mestu povedal Berger, "ima letošnji nabor avtorjev in tem konceptualno nalogo, da se avtorske ekipe večkrat srečajo in skupaj postavijo osnovno načelo, kako reflektirano in z gesto preseči, razsuti in preplezati vzpostavljeni zaprti prostor ter praznino, v katero je ali potisnjen ali pa samo postavljen subjekt, za katerega se predpostavlja, da se ne bo izpostavil".
Novo gledališko leto bodo v APT začeli aprila, ko bodo pripravili projekt Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone v njegovi režiji. Predstava bo posvečena Antigoninemu dejanju in hkrati vsemu, kar je kot premik v body artu in dojemanju "neprilagojene umetnosti" ustvarila Abramovićeva. V predstavi pa se bodo oprli tudi na besedila Sofokla, Dominika Smoleta, Jacquesa Lacana, Slavoja Žižka, Alaina Badiouja, Alenke Zupančič, Mladena Dolarja in Gillesa Deleuzeja, je dejal Berger.
Maja bodo nadaljevali s predstavo Blanche in Marie, nastalo po besedilu švedskega avtorja Pera Olova Enquista in v režiji Matjaža Pograjca, ki bo dala vpogled v zgodbo o Marie Curie in njeni prijateljici Blanche. Oktobra pa bo razsežnost negativne utopije poljskega teoretika Stanislava Witkiewicza predstavil plesno-slikarski-filmski nastop Witkacy Magdelene Reiter.
Tekoče gledališko leto bodo v APT končali s predstavo Betona Ltd., ki je k sodelovanju povabil štiri mlade novomeške filmske režiserje in predstavnike tako imenovane novomeške filmske šole, Klemna Dvornika, Žigo Virca, Roka Bička in Nejca Gazvodo. V njihovem skupnem projektu 16 mm bodo skozi besedili romana Tujec in filozofskega eseja Uporni človek Alberta Camusa raziskovali polje potujitvenega učinka kot oblike upora.
Berger je danes še povedal, da bo predstava Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone morda tudi njegovo zadnje delo za APT. V pojasnilo je navedel zgolj letošnji moto tega novomeškega gledališča "Ne popustiti glede svoje želje".
STA, 3. 2. 2014
Novomeški APT letos s štirimi lastnimi predstavami
:
: