V pogovoru se bomo dotaknili ozadja predstav, kako jih snuje in lušči. Jo poganja jeza, zakaj ne piše še več? Njeni uvodni in teksti v predstavah so poezija, ki reže, boža in odpira vprašanja. Tudi o samo navidezni frivolnost, humorju in maniri upora v umetnosti. Kako je delati z domačimi in tujimi zvezdami in kakšen je tlak sodobnega plesa doma?
Leja Jurišić je diplomirana pravnica, koreografinja in plesalka. Avtorica leta 2005 opozori nase s prvo samostojno kreacijo R’z’R in dve leti kasneje dobi posebno nagrado žirije na festivalu Gibanica. S Tejo Reba, koreografinjo in plesalko, sodeluje v predstavah Med nama, Zofa in Druga svoboda. Leta 2013 v tandemu prejmeta stanovsko nagrado Ksenje Hribar v kategoriji perspektivni koreografinji. Z Jeleno Rusjan soustvari Kralja Leara: Izjava o iskreni ljubezni. S Petro Veber, arhitektko, soavtorico konceptov, scenografko in vizualno umetnico ustvari politični predstavi Balet upora s premiero v plesni hiši Tanz Quartier/Dunaj (2012) in I Fear Slovenia s premiero na festivalu At.Šiška! v Kinu Šiška. Od leta 2010 deluje pod okriljem Pekinpah/Kink Kong.
Poleg koreografije dela kot plesalka in performerka sodeluje z umetniki kot so Tim Etchells/Forced Entertainment (The Last Adventures, 2013), Sebastijan Horvat (Utopija I, in Utopija II, 2009), Janez Janša (Fake it!, 2007) in Meg Stuart (It’s not Funny, 2006).
Njene avtorske in soavtorske predstave so izbrane na več izdajah festivala Gibanica, na Mladih levih, festivalu Mesto žensk, Exodos, Young choreographers/Hellerau/Dresden, Spectrum/Beljak, FIAT/Črna gora, U3 - trienale slovenske sodobne umetnosti, Online Bienale, Art+/New York in na mednarodnih prizoriščih: Tanzquartier/Dunaj, Les Subsistances/Lyon, Tanzhaus NRW/Düsseldorf, Muzej suvremene umjetnosti/Zagreb.
Leja Jurišić je ena izmed izbranih koreografov evropske producentske mreže Modul-dance (2011-2014). V tandemu s Tejo Reba je del mreže Identity Move! (2014-2015) in A space for live art (2013). Koreografira dve gledališki predstavi in sicer skupaj z Jano Menger Pot v Jajce (režija Sebastijan Horvat, 2010, SNG Drama Ljubljana/SNG Nova Gorica) in Hotel Modra opica (režija Miha Nemec, SNG Drama Ljubljana/MG Ptuj, 2014).
Če bi zapisali, da je plesalka, bi povedali premalo. Performerka, ki uporabi vse odrske veščine za umetniške zamahe, za komentar in stališče o stanju stvari. Naj bo do klasikov, tudi umetnosti, prostora in časa. Nikoli kot komentar vsakdanjosti, vedno s kontrolnega stolpa, z distance in višine. Nikakor ne vzvišeno. Leja Jurišić je komentar in stališče v eni osebi. Njene zadnje delo I Fear Slovenia, v soavtorstvu s Petro Veber, govori o odnosu do lastne države, o očitnih ali pa prikritih sporočilih, da Slovenci nis(m)o dovolj dobri, dovolj sposobni, dovolj uspešni.
Publicistka Jedrt Jež Furlan se aktivno ukvarja s področjem uprizoritvenih umetnosti in kulturne politike. V sklopu pogovorov z gosti obravnava teme in izzive sodobnega gledališkega prostora … Naježeno in jedrnato v živo.
SLOGI, 13. 4. 2015
Naježeno in jedrnato v živo: Leja Jurišić
:
:
Slovenski gledališki inštitut je bil ustanovljen 28. februarja 2014 in je pravni naslednik Slovenskega gledališkega muzeja, ustanovljenega 29. novembra 1952. Oddelki muzeja se ukvarjajo z zbiranjem, hrambo, dokumentiranjem, raziskovanjem, strokovno obdelavo in predstavljanjem raznovrstnega gradiva, ki je pomembno za zgodovino slovenskega gledališča in uprizoritvenih umetnosti v širšem smislu.
Povezava: Vse novice v rubriki Dejavnosti gledališkega inštituta
Slovenski gledališki inštitut
Mestni trg 17, 1000 Ljubljana
Elektronski naslov: slogi@slogi.si
Tel: 01 241 58 00 / Faks: 01 241 58 16
SLOGI,
5. 3. 2018
Strokovno izobraževanje "Gledališče v šoli: priložnost in izziv za umetnika, učitelja in učence"
SLOGI,
22. 3. 2021
Poziv k oddaji prispevkov: Amfiteatrov mednarodni znanstveni simpozij Premene v sodobni dramatiki 2000
SLOGI,
9. 6. 2015
Predstavitev slovenskega prispevka na Praškem kvadrienalu 2015