STA, 20. 11. 2022

Na 35. Čufarjevih dnevih slavili gledališčniki iz Kočevja

Zmagovalka 35. Čufarjevih dni, ki so se v soboto zaključili v Gledališču Toneta Čufarja na Jesenicah, je drama s komičnimi elementi Da ne boš sama v izvedbi gledališke skupine kočevskega kulturno umetniškega društva Jazbec in partnerji. Predstava je prejela tako nagrado žirije kot občinstva, odnesla pa je tudi večino igralskih nagrad.

Foto: Pixabay

Kočevski gledališčniki so pod režisersko taktirko Gašperja Jarnija predstavo Da ne boš sama pripravili na podlagi besedila Selme Parisi, v kateri se avtorica posveča medčloveškim odnosom v bližnji prihodnosti. Ob izzivih hitro starajoče družbe kot eno izmed možnih rešitev ponudi oskrbo s pomočjo umetne inteligence.

Kot je v obrazložitvi izbora najboljše predstave zapisala strokovna žirija, predstava Da ne boš sama temelji na izvirnem in sodobnem besedilu, ki posega v najintimnejše odnose dveh generacij na včasih vesel, včasih tragičen, včasih pa fantazijski način. "Največ so poleg dobre in izvirne režije k uspehu prispevali vsi trije igralci, ki so skupaj in vsak posebej sledili avtoričinem in režijskim idejam," je izpostavila žirija.

Ob tem je dodala, da so s svojo neizmerno preciznostjo, ustvarjalnostjo in čustvenostjo pred gledalce postavili človeka v vseh fazah medsebojnih odnosov ter z odtujitvijo človeškega dela preko robota postavili absurdno, a še kako resnično stanje v medčloveških odnosih. Predstava je navdušila tudi občinstvo, ki ji je izmed šestih predstav letošnjega festivala ljubiteljskih gledališč iz Slovenije in zamejstva, dosodilo najvišjo povprečno oceno, in sicer 4,89.

Žirija, ki so jo sestavljali igralec in režiser Iztok Valič, režiser Aleš Jan ter dramska igralka Alida Bevk, je nagradila tudi vse tri igralce zmagovalne predstave, in sicer Suzano Puš, Andrejo Mlekuž in Tilna Štirna. Poleg njih je Čufarjevo plaketo prejel še Bojan Vister iz Šentjakobskega gledališča Ljubljana.

Kot je izpostavila žirija, sta igralki Andreja Mlekuž v vlogi mame in Suzana Puš v vlogi hčere z izredno disciplino in velikim ustvarjalnim zamahom ustvarili izjemen igralski duet, ki je predstavo zaokrožil v vrhunsko celoto. Obe igralki sta se pod ambiciozno taktirko režiserja poigravali in preigravali skozi vse tiste zahtevne psihološke nivoje in stanja, ki jih vsebina teksta ponuja in od igralca zahteva.

"Tako sta njuna lika v vsej svoji polnosti, igralski čistosti igre in dialoga na odru zažarela kot vrhunsko oblikovani vlogi. Vlogi dveh karakterjev in njunih stisk, ki jih zlahka prepoznamo tudi v sedanjem času," je izpostavila žirija.

Mlekuž je vlogo mame oblikovala z veliko mero igralskega občutka in svojemu liku dala osamljenost, žalost, izgubljenost in nemoč v dobi staranja, Puš pa je skrbno in z velikim občutkom za ritem dialoga in odrskega dogajanja na odru oblikovala lik hčerke, ki je na razpotju med ljubeznijo do svoje mame in željo ter nujnostjo po nadaljevanju svojega samostojnega življenja.

Igralska kreacija Tilna Štirna v vlogi robota pa je po oceni žirije gibalno dovršena in natančno izpeljana. Človeku brez duše, oziroma tehničnemu pripomočku igralec pridruži odsekan in ritmično dodelan govor, tako njegova podoba postaja vse bolj celostna in verodostojna. Igralec z izjemnim posluhom za soigro pred občinstvom postaja ključen element, ki odpre polje preizpraševanja človeške duše, ljubezni in osamljenosti.

Čufarjevo plaketo za najboljšo moško vlogo je žirija dodelila tudi Bojanu Vistru za vlogo Antona Grozda v predstavi Za narodov blagor v režiji Gojmirja Lešnjaka Gojca in izvedbi Šentjakobskega gledališča Ljubljana. Lik je izoblikoval visoko glasovno artikulirano, energetsko nabito in čustveno podprto. V njem pa ne manjka nians hladu, preračunljivosti, nečimrnosti in pohlepnosti. "Vsa ta stanja igralec vešče vzdržuje do trenutka, ko se zgodi tisto nepričakovano, kar sproži zlom in razpad osebnosti, ki jo igralec nesebično in ranljivo ponudi občinstvu," je zapisala žirija.