Mednarodni gledališki festival REGIJE v mestu Hradec Králové je eden najpomembnejših kulturnih dogodkov in največji gledališki »showcase« na Češkem. Zahvaljujoč dolgoletni tradiciji, bogati zgodovini in ugledu organizatorjev, kot so gledališča Klicpera, Drak in Kontrapunkt, je ključnega pomena v tradiciji čeških gledaliških festivalov. Genius loci središča mesta prispeva k neprimerljivemu vzdušju, katerega značaj je najbližji gledališkemu festivalu v Avignonu, saj se celotno mesto iz slikovite vedute nenadoma spremeni v živ mehanizem, v velik medsebojno povezan performans, ki prežema mestne parke, ulice, obzidje in ne nazadnje ljudi.
Zasnova festivala ponuja presek sodobne češke gledališke scene, od ljubiteljske scene in produkcij študentov, neodvisnih profesionalnih ansamblov do uprizoritev s priznanih čeških odrov in produkcij, ki odmevajo na mednarodni sceni in se na Češkem predstavljajo prvič. Festival REGIJE predstavlja popolnoma edinstven, pulzirajoč dogodek, ki odraža bogat prerez trenutne lokalne in mednarodne kulturno-umetniške scene. Ponuja izjemno kulturno izkušnjo in je za številne ansamble tradicionalen zaključek gledališke sezone.
Evripidova Medeja v režiji enega najbolj provokativnih, nekompromisnih, avtorsko najmočnejših režiserjev bivše Jugoslavije Oliverja Frljića od premiere januarja 2017 navdušuje tako doma kot na gostovanjih v tujini. Z njo je mariborska Drama med drugim gostovala v Nemčiji na znamenitem Jesenskem salonu v gledališču Maxim Gorki v Berlinu in na velikem gostovanju na Ibero-ameriškem gledališkem festivalu v Bogoti v Kolumbiji, kjer so izvedli serijo kar šestih predstav.
Na Hrvaškem je na 32. festivalu Gavelline večeri v Zagrebu osvojila dve nagradi: grand prix za najboljšo uprizoritev in nagrado za najboljšo žensko vlogo, ki jo je prejela Nataša Matjašec Rošker.
Režiser Oliver Frljić je o uprizoritvi dejal: »Beroč Medejo sem svoj interes osredotočil na položaj ženskega subjekta v sodobni družbi, subjekta, ki zaradi svoje spolne identitete spada v nek specifičen režim vidne in nevidne strukturalne diskriminacije. Zanimalo me je tudi, kako Medeja danes izvršuje svojo spolno vlogo – tako kot jo je napisal Evripid ali na nek drug način.«
Prevajalec je Marko Marinčič, dramaturg Goran Injac, scenograf Igor Pauška, kostumografinja Sandra Dekanić, glasbo je izbral Oliver Frljić, oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec, lektor Janez Bostič.
Več o festivalu je na voljo na povezavi.