V novi koprodukciji, ki jo Via Negativa in SNG Drama Ljubljana predstavljata po desetletju uspešnega odrskega življenja in skoraj stotih ponovitvah performansa MandićStroj, se Mandić znova in na novo požene skozi 91 igralskih kreacij, ki jih je ustvaril od začetka svoje gledališke kariere leta 1996 do maja 2021, in dosledno sledi kronologiji njihovega nastanka.
Zaradi vsebinske narave projekta je bila ideja za nadaljevanje MandićStroja po besedah Jablanovca konceptualno vpisana že v sam začetek. MandićStroj je ob svojem nastanku obsegal kompilacijo 37 dramskih vlog, ki jih je Mandić ustvaril v obdobju od leta 1996 do leta 2010. Bil je zasnovan kot parada Mandićevih žanrsko ekstremno različnih igralskih kreacij, kot nekakšen živi muzej gledališča in uprizoritvenih estetik, v katerem so citirani dramski liki ohranjali svoje telesne značilnosti, izvirna besedila, odrski govor, tipične situacije, originalne kostume, rekvizite in glasbeno opremo. Toda Cirkus ni podaljšek nizanja igralskih citatov in ne želi biti nadaljevanje Stroja, so v sporočilu za javnost navedli režiserjeve besede.
MandićCirkus ponovno in na novo začenja od začetka: obsega vse vloge, ki jih je ustvaril Mandić. Čeprav tudi Cirkus sledi izvirnemu konceptualnemu izhodišču Stroja (Igralec kot stroj za proizvodnjo emocij, igralec kot medij identifikacije, igralec kot telo fascinacije.), ni nadaljevanje, temveč posledica Mandića kot stroja za proizvodnjo emocij. MandićCirkus po besedah Jablanovca presega logiko živega muzeja uprizoritvenih estetik - "je subjektivizirana zgodovina, kot se je naložila in prekvasila v spominu, intimi, zavesti in telesu ustvarjalca, igralca in performerja, ki misli s telesom in prezenco, ki manipulira z emocijo, ki se zmuzljivo ponuja v identifikacijo in ki ga fascinacija z gledališčem ohranja pri življenju".
Mandić v Cirkusu brez zadržkov obračunava z igralcem in performerjem, z umetnikom in samoljubnežem, z ekshibicionistom in voajerjem, z božanskim in banalnim, s patologijo ambicije in bedo uspeha (...) Pri tem je enako neprizanesljiv do sebe kot do gledalca - oba vzpostavljata in omogočata faustovski gledališki konsenz, ki se v svojem bistvu prav nič ne razlikuje od ideološkega aparata države. Nasprotno: tako država kot gledališče - pa naj kritizira ali afirmira - sta medija za proizvodnjo ideološke fikcije.
Mandić si v Cirkusu egomanične subjektivizacije selektivno prisvaja iz vsega, kar je kdajkoli izrekel na odrih in v performansih - ne glede na to, kdo, kdaj in zakaj je to napisal. Vse, kar je kdajkoli izrekel, izvedel, odigral, prekričal, zdeklamiral, odskandiral, preznojil, ponotranjil ali ekstrahiral - vse to je formiralo njegov unikatni habitus in vse to bruha na spektakelsko površje Cirkusa, je še zapisal Jablanovec.
Avtorsko ekipo MandićCirkusa sestavljajo še scenograf Matej Stupica, avtor glasbe Samo Kutin, oblikovalec zvoka Eduardo Raon, avtorji videa Matej Stupica, Stella Ivšek in Jure Lavrin, luč pa je skupaj z Jablanovcem oblikovala Mojca Sarjaš.
MandićCirkus bo mogoče videti na Velikem odru le dvakrat; premieri bo na tem prizorišču sledila le ena ponovitev, ki bo v soboto, 7. maja, ob 19.30. Naslednje ponovitve bodo na odru Male Drame, prvič že 26. in 27. maja ob 20. uri, so sporočili z Drame.