Opera Baba: Življenje in smrt Stane se navdihuje v življenju balkanskih žensk, ki po zaobljubi celibata prevzamejo moški družbeni spol.
"Poskušamo govoriti o problematičnih predstavitvah fenomena zapriseženih devic in zanikati moč posplošenih podob pri oblikovanju predstave o njih," je v napovedi projekta navedla avtorica Karmina Šilec.
Dominantna "zahodna pripoved" o zapriseženih devicah je po njenih besedah problematična predvsem zaradi razlike v moči med "balkanskimi subjekti" in zahodnim opazovalcem.
"Slednji ima namreč navidezno avtoriteto za ocenjevanje in opredeljevanje prvega, saj ima podporo v avtoriteti izobrazbe in v zgodovini neravnovesja moči, kot posledice politike in ekonomije. Baba razpira temo o tej epistemični premoči zahodnega opazovalca nad balkansko 'edinstveno nasilno in s častjo obsedeno' kulturo, ki jo mediji, antropološki viri, potopisni dnevniki in popularna kultura pogosto senzacionalizirajo, ter ponuja kritiko načinov upodabljanja Balkana, ki se pogosto zdijo le še en primer ponotranjenega kolonializma," je o predstavi povedala Karmina Šilec.
V ZDA je med drugim že izvedla projekt v produkciji Carmine Slovenice Toxic Psalms, ki je bil premierno predstavljen na festivalu Prototype leta 2015 v Brooklynu v New Yorku.
Najnovejši glasbeni projekt nastaja v sodelovanju s programom za naročila novih del s področja gledališča in glasbenega gledališča fundacije Hewlett in zasedbo Kitka, ki jo sestavlja 12 izvajalk, ki prihajajo z različnih umetniških področij, "vsem pa je skupna strast do izvajanja vokalne glasbe razširjenih vokalnih tehnik, s poudarkom na izvajanju tradicionalne glasbe slovanskih kultur," so sporočili iz produkcijske hiše Carmina Slovenica s sedežem v Mariboru.
Karmina Šilec je večžanrski projekt Baba sicer razvijala v rezidencah na Radcliffe Institutu za napredne študije Univerze Harvard, v Berkeley Repertory Theatre ter na Mills College na Northeastern University.
Gre za multidisciplinarni in nenarativni pogled na tradicijo balkanskega epskega pripovedovanja, medtem ko raziskuje teme spola, običajev in kompleksnost tematike zaprisežene device. Formalni navdih za Babo izhaja iz guslarskega pripovedništva. Z uporabo starega pripovedniškega koncepta in novih zvočnih tehnologij se ustvarja izmišljena etničnost oziroma fiktivne reference na tradicionalno dediščino.
Med umetniškimi sodelavci Babe so koreografinja Sidra Bell, scenograf Dorian Šilec Petek in oblikovalec svetlobe G. Chris Griffin.