Novice


Estetika performativnega nemške teatrologinje Erike Fischer-Lichte, ki je bila napisana l. 2004 in katere prevod v slovenščino smo dobili pred kratkim, detektira in sistematizira spremembe v uprizoritvah od t.i. performativnega obrata v šestdesetih letih prejšnjega stoletja dalje. Poleg natančnega popisa in detektiranja sprememb Lichtejeva ponuja tudi nov pristop k analizi tovrstnih uprizoritev, ki postaja nujnost ne le za gledališke ustvarjalce, ampak tudi za raziskovalce, ki pišejo in razmišljajo o sodobnem gledališču in dramskih tekstih. Najnovejši dramski teksti, ob katerih govorimo o nedramskem ali postdramskem gledališču, namreč postavljajo pred raziskovalce zahtevo po drugačnih pristopih, ki jih morda lahko iščemo prav v estetiki performativnega.

Projekt Estetika performativnega in analiza uprizoritve zasleduje dva cilja:

1. preskusiti predlagane rešitve na konkretnih uprizoritvah ljubljanskih institucionalnih gledališč

2. preveriti možnost intersubjektivne preverljivosti dobljenih rezultatov.

Študentje primerjalne književnosti in literarne teorije s Filozofske fakultete pod mentorstvom as. dr. Gašperja Trohe objavljamo nekatere izdelke letošnjega seminarja.

"Znano je, kako trdovratno je Koltès vztrajal, da mora črnca igrati temnopolti igralec." Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

Smo se torej znašli v strašljivem svetu Peklenske pomaranče? Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

Zato Janševa rekonstrukcija kljub vračanju k izvirnemu performansu ni rekonstrukcija, pač pa nekaj čisto novega. Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

"Vse okrutne scene so – smešne. Tepejo se, ubijajo, in to je žal smešno." (Ivica Buljan) Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

»In kaj če smo si vse skupaj izmislili?« Problematika gledališke rekonstrukcije Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

Analiza učinkov uprizoritve v režiji Vinka Möderndorferja (Slovensko mladinsko gledališče, julij 2008) Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

"Biti gledalec ves dan - dejansko že obsodba na pekel." Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja

Dramski tekst in njegova inscenacija pri predstavi Za naše mlade dame Dragice Potočnjak v režiji Tijane Zinajić. Več

Na rampi, Analiza uprizoritev, Sodelovanja