STA, 14. 11. 2018

Gostovanje brazilske plesne skupine Grupo Corpo

Cankarjev dom 14. novembra gosti brazilsko plesno skupino Grupo Corpo, ki se bo v Gallusovi dvorani predstavila s Plesno simfonijo in Vrtenjem. Skupina prek plesa razkriva vse vidike Brazilije in pri tem ustvarja enkraten spoj afrobrazilske senzualnosti, baletne miline in sodobne gledališke ekstravagance.

Foto: Arhiv CD

Umetniški vodja skupine Paulo Pederneiras je Plesno simfonijo zasnoval leta 2015 kot retrospektivni pregled 40-letnega delovanja skupine Grupo Corpo. Pod glasbo se podpisuje Marco Antonio Guimaraes, ki v prvi simfoniji, ustvarjeni posebej za skupino, prefinjeno zgodbo prepleta z izvirnimi, sugestivnimi glasbenimi odlomki iz koreografij ansambla. Z venčkom glasbenih tem, napisanih za 90-članski Filharmonični orkester Minas Gerais in povezanih z interludiji brazilske glasbene skupine Uakti, je Rodrigo Pederneiras, ki se z Grupo Corpo že 34 let predaja raziskovanju izčrtane forme, poustvaril najboljše koreografije skupine ter ustvaril sintezo koreografskih prvin, ki so postale zaščitni znak skupine. Zgodovinsko ozadje plesnega mozaika izrisuje 8 krat 16 metrov velika kulisa, sestavljena iz več kot 1000 fotografij iz osebnih arhivov umetnikov, ki so v minulih letih z Grupo Corpo sodelovali, od plesalcev in baletnih mojstrov do tehničnega osebja.

Plesno-gibalne prvine produkcije Vrtenje pa so navdihnili rituali umbanda - ene najbolj razširjenih brazilskih religij s sinkretistično vero v bogove, ki je nastala s stapljanjem na afriških verskih tradicijah osnovanega kulta kandomble z rimskim katolicizmom in kardecizmom. "Poetično podobje enajstih glasbenih tem, partitur brazilske fusion skupine Meta Meta, je navdihnil eksu, najbolj človeško božanstvo oz. duh (oriša) - nujni akter v obredih religij afriškega izvora," so zapisali v Cankarjevem domu.
Grupo Corpo se je podala na raziskovanje afrobrazilskih kultov, dediščine plemenskih religij nekdanjih črnskih sužnjev. Vendar Vrtenje ni samo mimetična poustvaritev teh sinkretističnih obredov. Koreograf Rodrigo Pederneiras na podlagi lastnih izkušenj ritualov rekonstruira besednjak hipnotičnih kretenj in gibov, Paulo Pederneiras pa je scenografijo oblikoval kot instalacijo ali neprizorišče, na katerem telesa plesalcev ovije v enako črno tančico, kot prekriva tri stene odrske črne škatle. S prosojnimi silhuetami jih preoblikuje v hlapljivi eter in ustvari skrivnostno ozračje brezmejnosti. Freusa Zechmeister je ansamblu zasnovala enake kostume. Tako plesalke kot plesalci nastopajo z golimi prsmi in belimi krili preprostega kroja iz surovega lana.

CD