Mentorji bodo dramatičarka Simona Semenič, režiser Mare Bulc ter dramaturginja in performerka Ana Duša. Cilj delavnic je ustvariti celovečerne drame, ki bodo svoje bralne uprizoritve doživele marca 2020 na četrtem Festivalu dramske pisave Vzkrik.
S prijavo pošljite do 1 (eno) stran razdelanega sinopsisa (lahko je manj kot 1 stran) in točno 3 (tri) strani napisanega dramskega prizora. Prosimo, da navodila upoštevate in pošljete točno število strani, ne več, ne manj, sicer bomo vašo prijavo šteli za neveljavno. Prijave pošljite do vključno 1. aprila 2019 na elektronski naslov: delavnica.vzkrik@gmail.com.
Udeležence bo na podlagi prispelih besedil izbrala mentorica Simona Semenič.
Obvezna je prisotnost na vseh delavnicah, prijavljajo naj se samo zainteresirani, ki bodo hodili na vse razpisane termine. Pričakujte domače naloge. Delavnice bodo potekale od 10. do 18. ure z izjemo dveh popoldanskih terminov, ki sta označena na urniku.
URNIK DELAVNICE:
- April: 20. 4. in 21. 4. (Mare Bulc) ter 24. 4. (od 15. do 18. ure, Simona Semenič)
- Maj: 15. 5. (od 15. do 18. ure) in 25. 5. (Simona Semenič)
- Junij: 8. 6. (Simona Semenič)
- September: 14. 9. in 15. 9. (Mare Bulc)
- Oktober: 12. 10. (Ana Duša)
- November in december: zaključni večer delavnic dramskega pisanja v Trubarjevi hiši literature, možno se bo udeležiti dodatnih terminov s Simono Semenič na Dramski platformi
- Januar 2020: dodatni termin s Simono Semenič
- Marec 2020: četrti Festival dramske pisave Vzkrik
Modul: SIMONA SEMENIČ
Preko srečevanj v skupini, skupnim branjem in skupnim komentiranjem bodo avtorji besedil stopili v neposredno izkušnjo branja in razmišljanja o različnih dramskih pisavah. Preko metode brainstorminga bodo udeleženci oplajali drug drugega in razvijali svoje prizore v zaključeno celoto.
Modul: MARE BULC
Uprizoritev je tista zaradi katerih drame ostanejo v literarnem kanonu. Z režiserjem Maretom Bulcem se bodo avtorji srečali s pisanjem v praksi. Napisane prizore bodo postavljali v prostor in prevpraševali in opozarjali na razlike med napisanim materialom in materialom, ki ga postavijo na oder. Kaj so specifike papirja in odra? Kaj dramsko besedilo pravzaprav počne? Kaj pomeni, da je gledališče oz. dramski dialog živ?
Modul: ANA DUŠA
Jezikovna specifika dramskih literarnih zvrsti je premi govor, ki navadno tvori večino besedila. Glavni ključ do razumevanja likov je dialog: vse ostalo si lahko (s pomočjo didaskalij ali brez) le predstavljamo, samo njihov jezik nam je podan neposredno. Jezik vsakega lika naj bi bil individualiziran in pisan z mislijo, da moramo skozenj začutiti celega človeka - njegov izvor, družbeni položaj, starost; njegove strahove in strasti; njegov karakter. Na delavnici bomo skozi analizo likov poskušali vsakemu najti osebni jezik, skozi njihov preplet pa še ritem in melodijo celotnega besedila.
O mentorjih
Simona Semenič je dobitnica treh Grumovih nagrad in nagrade Prešernovega sklada ter največkrat uprizarjana slovenska dramatičarka. Od prve drame do danes je napisala preko 20 dramskih besedil, vodila iniciativo Preglej, v okviru katere je organizirala delavnice dramskega pisanja, in festival Preglej na glas!, kjer so se predstavljali nepoznani mladi dramatiki. Delavnico Vzkrik bo vodila že četrto leto, hkrati pa vodi tudi Dramsko platformo, ki poteka enkrat mesečno.
Mare Bulc je gledališki režiser. Ustvarja tudi kot igralec, pisec dram in dramatizacij ter intermedijski umetnik. Njegovo delo je bilo predstavljeno doma in po Evropi in ZDA. Sedem let je bil direktor in umetniški vodja zavoda za sodobno umetnost No History in tri leta umetniški vodja Gledališča Glej. Je prejemnik nagrade zlata ptica in drugih priznanj. Pogosto (dramatizira in) režira besedila sodobnikov (Čefurji raus!, Most na krvi, Semenič in Bulc na prodaj …)
Ana Duša je dramaturginja, pripovedovalka, besedilopiska in pedagoginja. Zaključila je študij primerjalne književnosti, sledilo je izobraževanje na Scuola internazionale di creazione teatrale Helikos v Firencah pod vodstvom gledališkega pedagoga Giovannija Fusettija. Z dramaturgijo ter pisanjem gledaliških besedil in besedil songov se je začela resno ukvarjati leta 2016, pred tem je bil njen oder predvsem pripovedovalski. Med leti 2015 in 2018 je bila članica izvršnega odbora mreže evropskih pripovedovalskih organizacij FEST in mednarodnega pripovedovalskega laboratorija.