STA, 22. 3. 2010

Barčica za punčke v Novem Sadu

Od 17 izbranih predstav za 55. festival Sterijino pozorje v Novem Sadu jih je samo sedem narejenih po delih dramatikov iz Srbije.

Direktor Pozorja Milivoje Mlađenović je na novinarski konferenci ta teden dejal, da to nekaj pove o srbski gledališki stvarnosti, obenem pa tudi, da je srbska drama zanimiva za teatre v regiji, od Turčije do Slovenije.

Mlađenoviću
selekcija predstav za 55. Sterijino pozorje, ki bo potekalo od 26. maja do 4. junija, priča tudi o tem, da ni moč ubežati regiji oziroma to ni niti potrebno, ker je komunikacija - politična, ekonomska in gledališka - s sosedi naša usoda. Pozorje, je še dodal, je bilo vedno odraz stanja in dogajanja v družbi in regiji.

Selektorica predstav, narejenih po domačih dramskih besedilih, Ana Tasić je za tekmovalni del letošnjega Pozorja izbrala sedem predstav, od katerih so tri iz tujine, dve predstavi sta v madžarščini, samo dve igrajo v srbskem jeziku. Neobičajna selekcija nacionalne drame je rezultat "izredno mršave produkcije v Srbiji, tako glede umetniškega dosega kot tudi kvalitete odrskega izraza in režiserske inovativnosti," je ocenila Tasićeva.

Selektorica si je ogledala 59 predstav, izbor potem zožila na okoli 20 in nazadnje na sedem predstav, je poročala srbska tiskovna agencija Tanjug.

Dramo Barbelo, o psima i deci (Barbelo, o psih in otrocih) po tekstu Biljane Srbljanović v režiji Paola Magellija bo na novosadskem festivalu izvedlo gledališče Gavella iz Zagreba, Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana pa se bo predstavilo s slovensko različico Barčice za punčke srbske dramatičarke Milene Marković v režiji Aleksandra Popovskega.

Turški režiser Nurulah Tundžer in Mestno gledališče iz Carigrada prihajata na Pozorje z novim branjem drame Dušana Kovačevića Generalna proba samoubistva (Generalka samomora), ki se po besedah selektorice bistveno razlikuje od praizvedbe tega besedila v beograjskem Zvezdara teatru.

Narodno pozorište/Narodno kazalište/Nepsinhaz iz Subotice bo v srbskem jeziku izvedlo dramo Banović Strahinja po tekstu Borislava Mihajlovića Mihiza v režiji Andraša Urbana, Novosadsko pozorište/Ujvideki sinhaz pa v madžarskem jeziku predstavo Pomorandžina kora (Pomarančna lupina) Maje Pelević v režiji Kokana Mladenovića. V madžarščini bo tudi predstava Sardinija po tekstu Ištvana Besedeša v režiji Andraša Urbana, izvedlo jo bo gledališče Deže Kostolanji iz Subotice. Z dramo Čekaonica (Čakalnica) Borisa Liješevića in Branka Dimitrijevića v Liješevićevi režiji bo na festivalu sodeloval Atelje 212 iz Beograda.

Aleksandra Glovacki je za 55. Pozorje izbrala pet besedil tujih dramatikov, ki so jih lani igrala domača gledališča. To so komedija Dundo Maroje Marina Držića v režiji Kokana Mladenovića in izvedbi gledališča iz Kruševca, musical Kosa (Lasje), tudi v Mladenovićevi režiji, v izvedbi Ateljeja 212. Jugoslovansko dramsko gledališče (JDP) prihaja s predstavo Drama o Mirjani i ovima oko nje (Drama o Mirjani in tistih okrog nje) Ivora Martinića v režiji Ive Milošević. Dramo tačas gledamo v Mestnem gledališču ljubljanskem. Evripidove Bahantkinje (Bahkantke) v režiji Stefana Valdemara Holma bo izvedlo Narodno gledališče iz Beograda, Narodno gledališče iz Somborja pa Ibsenovo Noro v režiji Predraga Štrpca.

Mednarodni program Drugo Vi je drugič zapored oblikoval režiser Nikola Zavišić, gledališča regije pa bodo zastopana s petimi uprizoritvami. Zagrebško gledališče mladih (ZeKaEm) bo pripeljalo predstavo Zagrebački pentagram (Zagrebški pentagram), omnibus petih zgodb sodobnih hrvaških dramatikov v režiji Paola Magellija. Sodobno branje Lorce in Doma Bernarde Albe Diega de Bree bo ponudilo SLG Celje, romunska teatra Jorik studio iz Trgu Mureša in Dramakum iz Bukarešte pa bosta odigrala predstavo 20 skozi 20.

Fedra fitnes
avtorja in režiserja Ištvana Tašnadija je predstava, s katero bo nastopila gledališka skupina KoMa in Alka T. kompanis iz Budimpešte, beograjski Center za kulturno dekontaminacijo ter amsterdamska Hetvem teater in Stand up tall productions pa bodo izvedli delo Will you ever be happy again po tekstu in v režiji Sanje Mitrović, avtorice iz Zrenjanina, ki deluje na Nizozemskem.

Sterijino pozorje, Novi Sad, SNG Drama Ljubljana