V radikalni in drzni performativni raziskavi Dawn (Zora) so v ospredju celotne predstave gola telesa plesalcev. Ta postanejo pokrajina intimnosti in bližine, prikažejo svoj »živalski značaj«, ki je v sodobni družbi tabuiziran. Predstava od plesalcev zahteva izjemno visoko raven koncentracije, moči in vzdržljivosti, kar pa gre pri koreografinji Adrienn Hód vse pričakovati. Evropska plesna mreža Aerowaves je predstavo izbrala kot prioritetno v letu 2014, Zora pa je prejela tudi nagrado Rudolfa Lábána za najboljšo madžarsko sodobnoplesno predstavo v letu 2013.
Koreografinja Adrienn Hód in skupina Hodworks se dan kasneje, 27. 1. ob 20. uri, v Španskih borcih predstavlja še s predstavo Conditions of Being a Mortal / Kako biti smrtnik. Predstava se odpre v podzavestnem transu, ki ga sproži neprekinjeno gibanje. Igra robustnega, vendar pretanjenega in občutljivega humorja, razpoke seksualnosti in zanikanje tabujev. Telesa štirih plesalcev so izložba njihovih notranjih zgodovin. Pogajanje med nebesi in zemljo ter zmagoslavje prozaične urbane realnosti. Predstava je unikatna priredba Lisztove Faustove simfonije v treh stavkih - vsak od njih je posvečen enem od junakov pesnitve: Faustu, Marjetici in Mefistu - ki velja za vrhunec skladateljevega simfoničnega ustvarjanja.
Hodworks je leta 2007 ustanovila Adrienn Hód. Skupina, ki ima stalno zasedbo, k sodelovanju redno vabi umetnike z različnih področij. Delo skupine temelji na metodi, ki jo je razvila Hódova in ki je usmerjena na ustvarjanje novih oblik in dramaturških načel. Hodworks ustvarja tako akcije, posebej prirejene za določeno lokacijo, kot tudi plesne predstave, namenjene predstavitvam v gledališčih. Skupino Hodworks smo v Španskih borcih že videli septembra 2012 s predstavo Basse dance (v okviru otvoritve nove sezone).
Madžarska koreografinja Adrienn Hód, ki je bila v zadnjih petih letih kar štirikrat nominirana za nagrado Rudolfa Labana, je znana po svojem radikalnemu pristopu k telesu, prostoru, uporabi eksperimentalne glasbe in vzajemnih povezavah med njimi, vključno z občinstvom. Leta 1993 je diplomirala na Budimpeštanski plesni šoli in premore formalno izobrazbo s širokega polja gibalnih stilov in gledaliških pristopov, kar ji omogoča osredotočanje na plesalce ter dekonstrukcijo in rekonstrukcijo lastnih gibov. Poleg ustvarjanja lastnih koreografij uči sodobne plesne tehnike, improvizacijo in kompozicijo, od leta 2005 je redna predavateljica na Plesni akademiji v Budimpešti, kot plesalka pa sodeluje v delih Márte Ladjánszki.
Kot koreografinja nenehno raziskuje nove vidike in neskončno raznolikost načinov, kako se telo lahko giba na odru, ter neposrednih vtisov, ki jih ti zbujajo v občinstvu. Hódova prevrača ter nenehno reinterpretira to, kar vidi v obdobju vaj. Njena dela skušajo iz plesalcev »izvleči« to, kar se v njih zares dogaja, ter slednje povezati z občinstvom, pogosto igrivo in s samonanašalnim humorjem. Svoja dela rada uprizarja v prostorih brez scenografije. »Minimalizem do konca,« kot temu pravi sama: »Telesa in glasovi lahko napolnijo vsak prostor. Pritegne me čisti nič. Praznina je zame navdih, ki vzdraži mojega duha.«
Center kulture Španski borci, 26. 1. 2015
Adrienn Hód in Hodworks
:
:
CK Španski borci, Plesna Vesna
Povezani dogodki
Center kulture Španski borci,
25. 3. 2011
Danes na Plesni Vesni: Program 1
Center kulture Španski borci,
25. 4. 2014
Plesni festival Spring Forward v živo iz Umee
Center kulture Španski borci,
30. 5. 2011
Projekt Dotik, plesna predstava