Ženske radosti

:
:
Kostumska pokrajina

Karmina Šilec: O glasbi
Tako težko je zanikati stvari, ki imajo okus po jabolku.(Hildegarda iz Bingna)

Velik del človeške kulture se je moral od nekdaj ukvarjati z nalogo pogajanja in ohranjanja večno nestalnega ravnovesja med mandati nebes in mandati zemlje. Svete device in poganske ženske igrajo v teh prizadevanjih osrednjo vlogo. Projekt Ženske radosti zato obsega repertorij sodobne posvetne in srednjeveške sakralne glasbe. Glasbeni stil in struktura skladb se spreminjata, a kljub razlikam se da občutiti splošni cilj. Kot bi v odgovor na tihe sile nadnaravnih trenutkov, ko se poti žensk in božanskosti srečajo, skladatelji označili svoja dela in jih, vsak posebej in vsak drugače, oblikovali v edinstven umetniški odgovor na temo silovitih ženskih zgodb.

Nemirni duhovi, ženske z dolgimi lasmi, čudežni, čudni in čudaški ženski liki brez primere. In petje, ki vzbuja vroče koprnenje, ki se mu ni moč upreti. Upreti se ni moč tudi dejavniku, ki žarčenju glasbe priključi še kulturo očesa. Občutku, ki ga spodbudi kostumska pokrajina, inspirirana z glasbo. Kostumirano telo je eksponirano v dajanju sporočil in je hkrati lahko tudi  sporočilo samo. Znotraj projekta Ženske radosti se prične resnični dialog, ki se dogaja med Karmininim zvokom in Belindinim kostumskim prostorom.

Belinda Radulović: O kostumski pokrajini
Strašilo lazi po svetu – strašilo ženskih radosti, utelešeno v obliki lepotne kirurgije, blagovnih znamk, hiperpotrošništva in karierizma.

Strašilo nam krade materinstvo, ljubezen, življenje, spreminjajoč nas v sodobne Doriane Graye. S seksualnimi metaforami novodobne kulture, ki jo imenujemo civilizacija, hrani neoliberalne duhovne agregate, uničujoč prvinske ženske (življenjske) vrednote. Z luciferskimi metodami nam ne dovoli videti svojega življenjskega položaja, ampak nas pretvarja v sodobne sužnje, ki jih  neprestano napaja iz neusahljivega izvira nepotešenosti.

Bivam – torej živim? Slišim – torej dojemam?       

Kaj sem – če sploh sem – da lahko najprej zadostim svojemu svetu že tisočkrat videnih in izgovorjenih podob, ki ga moram  potem (na žalost) prevesti v nekaj razumljivega, kar bo umrlo isti trenutek, ko se je rodilo?

***
Avtorica postavitve in kostumov: Belinda Radulović
Idejna zasnova: Karmina Šilec
Oblikovanje videa: Rudi Uran

Izvajalci:
Ansambel ¡Kebataola!
Carmina Slovenica
Simona Raffanelli Krajnc, sopran

Glasba: Karin Rehnquist, Daryl Runswick, Georges Aperghis, Hildegarda iz Bingna, Nataša Matjašec