Vizualna umetnica Mariola Groener in plesalec Günther Wilhelm sta leta 2001 združila imeni v umetniški tandem WILHELM GROENER, ki ga znamči interdisciplinarno raziskovanje in tvori raznoroden performativno-koreografski opus, sestavljen iz odrskih postavitev, in-situ umetniških del, predavanj in razstav. Mariolo in Güntherja v njunih postopkih zanima predvsem strukturna razlika, ki zaznamuje gib, in igra med vidnim in nevidnim, med poznanim in neznanim oziroma med usidrano vednostjo in potencialno novim znanjem in uvidom. Igra pomenov, ki jo v svojih uprizoritvah pogosto naslavljata, se razpira v zdrsih in spremenjenih poudarkih v razumevanju in s tem poimenovanju, je natančna, premišljena in vselej vznemirljiva, saj s preprostimi sredstvi odpira, niza, plasti in povezuje dialektične odnose, ki ključno zaznamujejo našo družbo. Skupaj sta ustvarila več kot 25 uprizoritev, številne postaje dolgotrajnega projekta 33 skic, videodela in umetniške publikacije.
V postopkovnem uprizoritvenem projektu 33 skic umetniški tandem WILHELM GROENER v središče in za izhodišče postavlja prostorske in kontekstualne situacije, ki jih poveže z aktualnim raziskovalnim fokusom. Omenjeni projekt, osredotočen predvsem na raziskavo materialnosti, s plastenjem in množenjem ustvarja arhiv tematskih in problemskih poudarkov tandema, ki razpira potencialne nove povezave in vezi med vizualno in uprizoritveno umetnostjo, med dvodimenzionalnim dokumentom in trodimenzionalnostjo prostora, med uprizorjenim in dokumentiranim, med prisotnostjo in reprezentacijo.
Cofestivalska izvedba bo umeščena v Mediateko centra Mime, mednarodnega gledališkega inštituta iz Berlina, v središču pa bo njuna dolgotrajna raziskava ‘uprizarjanje arhiva’. Slednja se posveča arhivskemu delu, postopkom in metodologijam arhiviranja, ritmom, konotacijam, razširitvam in (re)organizaciji. S postopki uprizarjanja pa odpirata možne odgovore na vprašanje, kaj je lahko uprizorjen arhiv in kaj predstavlja; kako in kaj je mogoče arhivirati uprizorjeno; lahko telo razumemo kot arhiv; je lahko umetniški opus transformativen stroj, ki razgrinja nove vidike performativnega?
Koncept in izvedba: WILHELM GROENER – Günther Wilhelm & Mariola Groener –
Produkcija: WILHELM GROENE v koprodukciji z Nomad Dance Academy Slovenija in Mime-Centrum Berlin/ITI
Organizacija: Nomad Dance Academy Slovenija in Kino Šiška