Umetnost destrukcije

:
:
Okrogla miza.

Foto: Arhiv Bunker

Resnična eksplozija replike Aljaževega stolpa, ki jo je leta 2021 pod naslovom Vrhunec izvedlo osmih umetnic, je, kot so avtorice zapisale v umetniški izjavi, »za žensko v resnici neznačilna gesta, saj na žensko pogosto gledamo kot na žrtev namesto kot na napadalko družbenega sistema«. V polju umetnosti so naredile (posebej za žensko) subverzivno potezo: uprizorile so »navidezno teroristično akcijo, ki postavlja pod vprašaj trenutno stanje v družbi«, rekoč da je v vse konservativnejših časih »nujna močna umetniška gesta, ki problematiko ženske kot subjekta razpre v vsej njeni kompleksnosti«.

Na okrogli mizi bo tekla razprava o pomenu umetnosti (kot) destrukcije v dobi, ko na Poljskem in v ZDA omejujejo pravico do splava, na Madžarskem prepovedujejo informiranje o LGBTIQ+ skupnosti, v Sloveniji pa deklarirano neonacistična društva dobivajo status društev v javnem interesu, medtem ko so borci za »pravice nerojenih otrok« spet na pohodu – če dejstva, da se je obremenitev žensk z neplačanim skrbstvenim delo med pandemijo še povečala in spodbudila njihovo redomestifikacijo, niti ne omenjamo.

Na okrogli mizi bodo sodelovali Anamarija Batista, Noah Charney in Svetlana Slapšak.

Noah Charney je o Vrhuncu napisal esej »Navidezni terorizem privede do nespornega ikonoklazma«. Preberi esej.