Claire Huber, Stalin Blake: Poslušanje in kompozicija
Na tej delavnici bodo udeleženci raziskovali kolektivni proces "poslušanja" kot temeljnega elementa ustvarjanja. Poslušanje presega zgolj odpiranje ušes; je način zaznavanja, ki je pozoren in dovzeten ter sega proti tistemu, kar ni takoj očitno. Vključuje odlaganje predsodkov in osredotočanje na enkratnosti in razlike.
Skozi delavnico bodo udeleženci izboljšali svojo slušno in čutno zaznavo s fizičnimi vajami. Raziskovali bodo ritme in zvoke ter izkusili, kako ti vplivajo na nastop, ples, vokalizacijo in prostorsko-časovno usmerjenost. Vsak ritem pooseblja edinstven način obstoja v svetu, kar bo podrobneje raziskano v predstavitvah naslednjega dne.
Udeleženci bodo prav tako razmišljali o razlikah med "ustvarjanjem" in "poslušanjem". Cilj je, da skupaj raziskujejo ustvarjalne procese, ki so osvobojeni togih metodologij ali vnaprej določenih rezultatov, ter namesto tega negujejo bistvo "tega, kar je". Ta pristop vključuje etiko cenjenja raznolikosti: izogibanje prezgodnjemu vsiljevanju konceptov v svoje delo ter omogočanje, da se čustveni odzivi naravno razvijejo iz njihovega sodelovanja v ustvarjalnem procesu.
Delavnica se lahko prilagodi različnim oblikam, odvisno od udeležencev, naj bodo to študenti, umetniki v uprizoritvenih umetnostih, glasbi, literaturi ali dramaturgiji, ali širša publika.
Delavnica bo potekala v angleščini in traja 3 ure: 10.00−13.00.
V sodelovanju s KD Center plesa.
Prijave zbirajo na festival.platforma@gmail.com do zapolnitve mest.
***
Claire Huber združuje oralno poezijo, koreografijo, zvok in glasbo v intimne "žive pesmi". Študirala je filozofijo na E.H.E.S.S. v Parizu ter koreografijo na Tanzfabrik v Berlinu in P.A.R.T.S. v Bruslju. Njena obsežna potovanja, zlasti v Zahodni Afriki, Južni Evropi in na Bližnjem vzhodu, so spodbudila njen interes za oralnost in izražajoče telo. Živela je in sodelovala z umetniki v Parizu, Berlinu, Atenah, Irski, Lizboni in Bruslju. Leta 2020 je ustanovila umetniško platformo Inflexions, namenjeno raziskovanju in ustvarjanju v scenski poeziji, glasbi, zvoku in koreografiji, pri čemer poudarja eksperimentiranje in nove oblike umetniškega izraza. Vodila je delavnice o "zvočnih dramaturgijah" in "ritmih v koreografski kompoziciji". Med njenimi odrskimi deli so As We Drove Short Short Horizon-Lines, And Then We Knew It Was Wind v Atenah in The Uncontrollable Mystery on the Bestial Floor na Irskem. Leta 2024 bo ustvarila No.oN, scenično pesem o "telesu, ki pravi ne". Njeno delo je potovalo po Evropi in prejelo podporo Creative Europe, Fédération Wallonie-Bruxelles, W.B.I., Flamandske skupnosti, Goethejevega inštituta, Institut Français in Teatroskopa.
Stalin Blake je kurdski glasbenik, kitarist in pevec, rojen v severni Siriji. Glasbo je spoznaval "na uho" ter skozi oralno izročilo že od zgodnjega otroštva. Po selitvi v Damask je študiral klasično kitaro na Ruski akademiji ter flamenco na španskem veleposlaništvu. V svoji prvi skupini, Azadi, je ustvarjal glasbo brez not, združujuč tradicionalne kurdske melodije z vplivi romske glasbe, flamenca in bluesa. Zanimala ga je povezanost med zvokom in gibanjem, še posebej pri hoji. Ker je bil v Siriji brez državljanstva zaradi svoje kurdske pripadnosti, se je pred skoraj dvanajstimi leti odpravil na dolgo pot v Belgijo, kjer je leta 2023 pridobil belgijsko državljanstvo. Nastopa na različnih prizoriščih, od ulic do uglednih koncertnih dvoran, kot so Beursschouwburg, Ancienne Belgique, KVS, VK in Muziekpublique. Ustvarja tudi glasbo za gledališke predstave v Bronksu, Centre Bruegel in Théâtre Océan Nord. Njegova improvizacijska dela so ga pripeljala do sodobnega plesa, kjer je našel takojšnjo naklonjenost. Pomembno sodelovanje je imel tudi z Claire Huber pri delu As We Drove Short Short Horizon-Lines.