Trije svetovni baletni ansambli, združeni v enem večeru

Mutual Comfort / Foto: Joris Jan Bos, NDT 2
Chamber Minds / Foto: Gregory Batardon, Balet Zürich
Ssss… / Foto: Balet Stuttgart

BALET ZÜRICH: Chamber minds

Glasba: Milko Lazar
Koreograf: Edward Clug
Asistent koreografa: Jean-François Boisnon
Kostumograf: Leo Kulaš
Scenograf: Marko Japelj
Oblikovanje luči: Martin Gebhardt
Inspicient: Peter Krajnc
Zasedba: Katja Wünsche, Viktorina Kapitonova, Giulia Tonelli, Melissa Ligurgo, Pornpim Karchai/Alba Sempere Torres, Surimu Fukushi, Manuel Renard, Daniel Mulligan, Matthew Knight, Andrei Cozlac/Dominik Slavkovsky
Violinist: Vasilij Meljnikov
Čembalo: Milko Lazar

Praizvedba 17. 1. 2015, Opernhaus Zürich

BALET ZÜRICH
Največji švicarski profesionalni baletni ansambel, Balet Zürich, vodi Christian Spuck od sezone 2012/2013. Nekdanji Balet Züriškega mestnega gledališča je v preteklih desetletjih doživel velik umetniški preporod pod vodstvom Nicholasa Beriozoffa, Patricie Neary, Uweja Scholza in Bernda Bienerta. V kratkem obdobju zgolj nekaj let je švicarski koreograf Heinz Spoerli, ki je Balet vodil od leta 1996 do 2012, vidno pripomogel k trajni uveljavitvi baletnega korpusa, ki velja še danes za enega vodilnih evropskih baletnih ansamblov. Pod vodstvom aktualnega umetniškega direktorja, nemškega koreografa Christiana Spucka, Balet Zürich nadaljuje s kultivacijo že uveljavljenih estetskih tradicij, obenem pa se s sodelovanjem številnih mednarodnih uglednih koreografov (William Forsythe, Paul Lightfoot, Sol León, Douglas Lee, Martin Schläpfer, Jiři Kylián idr.) nenehno odpira novim umetniškim izrazom, s poudarkom na razvijanju tradicionalnega pripovednega baleta z uporabo inovativnih koreografskih tehnik.  

NDT 2 – Nizozemsko plesno gledališče: Mutual comfort

Glasba: Milko Lazar – PErpeTuumOVIA
Koreograf: Edward Clug
Asistent koreografa: Nancy Euvernik
Kostumograf: Edward Clug
Scenograf: Edward Clug
Oblikovanje luči: Tom Visser
Zasedba: Alice Godfrey, Madoka Kariya,Alexander Anderson, Miguel Duarte
Violončelista: Maruša Bogataj, Alja Mandič
Pianista: Milko Lazar, Marjan Peternel

Praizvedba 19. 3. 2015, Lucent Danstheater, Haag

NIZOZEMSKO PLESNO GLEDALIŠČE 2 (NDT 2)
Nizozemsko plesno gledališče 2 (s sedežem v Haagu), ki ga trenutno vodi koreograf Paul Lightfoot, velja v domeni sodobnega baleta za enega izmed vodilnih baletnih ansamblov v svetovnem merilu. Od ustanovitve gledališča leta 1959 je tej nekoliko "uporniški" baletni skupini uspel svojevrstni podvig – izgraditi bogat repertoar z več kot 600 naslovi. S skupino sodelujejo oziroma so sodelovali mednarodno uveljavljeni koreografi in pionirji sodobnega baleta (Jiři Kylián, Hans van Manen idr.), hišna koreografa Sol León in Paul Lightfoot, med stalnimi sodelavci in gostujočimi koreografi pa zasledimo imena, kot so Crystal Pite, Marco Goecke, Johan Inger, Medhi Walerski, Alexander Ekman, Gabriela Carrizo, Franck Chartier, Hofesh Shechter, Edward Clug, Sharon Eyal, Gai Behar. Leta 1978 je NDT ustanovilo še eno enoto, NDT 2, katere namen je bil stalno oskrbovati ansambel s perspektivnimi mladimi plesnimi talenti. V kratkem obdobju treh let NDT 2 pripravi okrog šestnajst klasično izšolanih plesalcev z vsega sveta, da se lahko pridružijo NDT 1. Eden izmed najpomembnejših ciljev NDT 2 je tako izobraziti in seznaniti mlade plesalce z različnimi plesnimi tradicijami in izrazi, obenem pa ponuditi mladim priložnost umetniškega dela s priznanimi koreografi in plesnimi ustvarjalci.

Stuttgartski balet: Ssss…

Glasba: Frédéric Chopin
Koreograf: Edward Clug
Asistent koreografa: Thierry Michel
Kostumograf: Thomas Mika
Scenograf: Thomas Mika
Oblikovanje luči: Edward Clug
Inspicient: Ekkehard Kleine
Zasedba: Anna Osadcenko, Elisa Badenes, Hyo-Jung Kang, Pablo Von Sternenfels, Roman Novitzky, Louis Stiens
Pianistka: Alina Godunov

Praizvedba 23. 3. 2012, Stuttgarter Ballett

STUTTGARTSKI BALET
Baletna (po)ustvarjalnost ima v mestu Stuttgart bogato zgodovino, ki sega na začetek 17. stoletja na dvor württemberških vojvod. Prvo zlato dobo baleta je mesto doživelo v 18. stoletju pod vplivom slovitega reformatorja baleta Jean-Georgesa Noverreja, v mestu pa so delovale tudi pomembne figure, kot so baletni mojster Filippo Taglioni in umetnik Oskar Schlemmer. Ena najvidnejših baletnih osebnosti, John Cranko, je bil imenovan za direktorja Stuttgartskega baleta leta 1961, kar je bil začetek povsem nove dobe. Desetletje pozneje je Cranko ustanovil Baletno šolo Stuttgart, s katero je položil temelje za danes najuglednejšo plesno institucijo na svetu. Po tragični in prehitri smrti leta 1973 je vodstvo Stuttgartskega baleta prevzela Marcia Haydée, ki je bistveno razširila repertoar institucije s koreografijami Hansa van Manena, Mauricea Béjarta, Williama Forsytha, Jiříja Kyliána, Uweja Scholza, Johna Neumeierja idr. Po dveh desetletjih uspešnega vodenja Marcie Haydée je bil na direktorsko mesto imenovan koreograf in solist Reid Anderson, po rodu iz Kanade, ki je zaslužen za novo renesanso Stuttgartskega baleta. Poleg predstavitev koreografskih novitet in obogatitve repertoarja z modernimi klasikami in s sodobnimi koreografskimi postavitvami se Anderson še naprej posveča negovanju Crankove baletne tradicije.