Plesna predstava Treatise, ki jo je koreografiral Milan Tomášik, je navdihnjena z istoimensko grafično notacijo Corneliusa Cardewa, napisano med leti 1963 in 1967. Grafična notacija obsega 193 strani simbolov, črt in različnih geometrijskih ter abstraktnih oblik. Po mnenju Davida Halla je Treatise “Mount Everest” vizualnih glasbenih partitur in grafične notacije. Ko je bila leta 1967 objavljena, Cardew ni ponudil podrobnih navodil za izvedbo partiture, razen v priročniku Treatise Handbook (1970), kjer je navedel, da je interpretacija »glasbena«. Čeprav je bila Cardewova partitura zamišljena kot glasbena partitura, preseneča s svojo nekonvencionalno, a izvirno vizualno notacijo, ki je na nek način bližje abstraktni tipografiji kot glasbeni partituri. Prav ta vizualna bogatost, od preprostih črtkanih črt, krivulj, pik in spiral, do zapletenih struktur, je bila izhodišče za plesno predstavo Treatise. Izziv je postal navdušenje: kako interpretirati in preoblikovati vizualno impresivno glasbeno partituro v ples in koreografijo. Predstava je igriva, hkrati pa temeljita raziskava fizične, vizualne in zvočne manifestacije ene od možnih interpretacij izbranih strani partiture. Vsako dejanje je zgrajeno znotraj partiture, a v svoji končni obliki presega njene okvire: plesalci Krakow Dance Theatra ustvarjajo svoj lasten prostorski, časovni in edinstven svet.
Milan Tomášik (SK/SLO) je koreograf, performer, plesalec, umetniški vodja in učitelj, ki deluje mednarodno na področju plesa in uprizoritvenih umetnosti. Profesionalno nastopa že dvajset let in sodeluje z različnimi umetniki po Evropi. Je soustanovitelj plesnega kolektiva Les SlovaKs, s katerim je ustvaril in izvedel mednarodno priznana dela. Njegove koreografske izkušnje vključujejo naročena dela za skupine, gledališča in šole, trilogijo odmevnih predstav: Hunting Season, Silver Blue in Fight Bright (Milan Tomášik & Co), ter izjemne solo nastope: Within, Off-beat in Solo 2016. Milan je bil pridruženi umetnik v Scenario Pubblico v Cataniji (Italija, 2018-2020) in umetniški kurator festivala delavnic Out of the Toolbox v Gentu (Belgija, 2022). Redno gostuje po svetu kot učitelj ter vodi svojo prepoznavno delavnico PoeticBody. Prejel je štipendijo Dance Web na festivalu ImpulsTanz (AT), nagrado mesta Prievidza (SK) ter nagrado za solo predstavo Off-beat na mednarodnem festivalu Cortoindanza v Cagliariju na Sardiniji (IT).
Predstava je organizirana v okviru mednarodnega projekta Beyond Front@: Bridging Periphery, financiranega s programom Ustvarjalna Evropa (2023-2026). Program organizirajo: Bunker (SLO), Krakow Dance Theatre – Krakowski Teatr Tańca (PL), Central Europe Dance Theatre – CEDT (HU), Hrvaški inštitut za gib in ples – HIPP (CRO), M Studio in Kulturno in mladinsko društvo Moira (RO) ter Vitlycke – CPA (SWE).
***
Koreografija: Milan Tomášik
Soustvarjanje in izvedba: Agnieszka Bednarz-Tyran, Agnieszka Kramarz, Patrycja Marszałek, Yelyzaveta Tereshonok, Paweł Urbanowicz
Asistenca koreografu: Agnieszka Bednarz-Tyran
Glasba: Piotr Peszat
Oblikovanje svetlobe: Michał Wawrzyniak
Kostumografija: Dominik Więcek
Vzualno oblikovanje: Weronika Wawryk
Koordinacija in produkcija: Paweł Łyskawa, Izabela Zawadzka
Premiera: 15. 3. 2024