Sodobni klovn

:
:
Okrogla miza.

Foto: Arhiv Emanat

Tradicionalna podoba klovna se je razvila v raznolike oblike sodobne klovnade in utelešenj arhetipa komičnega ali melanholičnega in poetičnega klovna. Predstava Klown Matee Bilosnić z domiselnim žanrskim spojem klovnovskega lika, giba, glasbe in govora spodbuja premislek o možnih rabah klovnovskih elementov v sodobnih uprizoritvenih praksah in zastavlja intrigantno vprašanje, kdo in kaj je klovn.

Zagotovo ostaja stalnica njegova privlačnost svojevrstnega družbenega outsiderja, ki dreza v protislovja človeškega bivanja in družbene realnosti. Kaj predstavlja klovn, kakšne so značilnosti in metode klovnade in zakaj tehnike niso dovolj, kaj je klovnovsko stanje, so vprašanja, s katerimi se bomo podali v odkrivanje klovnenja, kot prakso poimenuje eden od naših sogovorcev, in možnosti, ki se s sodobnim klovnom odpirajo na presečišču uprizoritvenih praks.

O različnih pristopih in razumevanjih klovna se bomo pogovarjali z avtorico predstave Mateo Bilosnić, Natalio Sultanovo, ki je iz klovnade diplomirala na moskovski akademiji za cirkuško in gledališko umetnost ter v Sloveniji že trideset let razvija klovnsko-cirkuško gledališče, in z Simeonom Huzunom, raziskovalcem igre in igrivosti v različnih vlogah, med drugim v vlogi plesalca in klovna.

Vodi: Nika Arhar
Gostje: Matea Bilosnić (HR), Simeon Huzun (SI), Natalia Sultanova (SI)