Slovenska dramatika v izraelskem gledališču

:
:
Spletno predavanje v okviru 52. Tedna slovenske drame.
Foto: Arhiv TSD
Foto: Arhiv TSD
Foto: Arhiv TSD

Slovensko in izraelsko gledališče se precej razlikujeta, najbolj po načinu financiranja, saj je izraelsko zelo odvisno od sredstev, ki jih zbere s prodajo vstopnic. Letna dotacija javnega financiranja je okoli 30 odstotkov, preostala sredstva mora posamezno gledališče zbrati na trgu. Dobra stran te ureditve je zagotovo ta, da posamezne uprizoritve doživijo več ponovitev, tudi 300, 400 ali 500 ponovitev, kar ni nobena posebnost, nekatere presežejo celo 1000 ponovitev. Gledališča v Izraelu letno obišče 5 milijonov ljudi (število prebivalcev je več kot 9 milijonov) oz. toliko je prodanih vstopnic. Po drugi strani pa omenjeni način financiranja vpliva na izraelsko produkcijo, ki je zato navadno bolj konservativna, nepretenciozna, in poskuša ugajati prav vsakomur.

Ukvarjanje s sodobno slovensko dramatiko je bilo v tem načinu delovanja gledaliških institucij velik izziv tako za Yonathana Esterkina kot tudi za igralce in občinstvo. Esterkin je namreč v hebrejščino prevedel nekaj slovenskih dramskih besedil in jih tudi režiral.

V spletnem predavanju bo predstavil osrednja vprašanja, dileme in izzive ob uprizarjanju slovenske drame, predstavil bo posege v besedilo, delo z igralsko ekipo in vprašanja, ki si jih je zastavljala ekipa. V zadnjem času je uprizoril nekatere zmagovalne drame Tedna slovenske drame: Vladimir in Hodnik Matjaža Zupančiča, 5fantkov.si Simone Semenič in Ljudski demokratični cirkus Sakešvili Roka Vilčnika - rokgreja.

Med predavanjem bodo predvajani tudi krajši videoposnetki iz omenjenih uprizoritev.

Predavatelj: Yonathan Esterkin