Telo na križišču različnih področij
Kaj pomeni enkratnost in avtentičnost kreativnega procesa v nenehni množični reprodukciji sodobnega sveta? Kako se pogoji dela vpisujejo v umetnika in kakšni so ustvarjalni odgovori na to? Vidiki kontinuiranega postopkovnega dela in različni kulturni sistemi, ki to pogojujejo. Kako se plesna praksa vpisuje v vsakdanje življenje? Vprašanje utelešene izkušnje in načini vključevanja procesne modalnosti v plesno ali arhitekturno oblikovalsko razmišljanje in senzibilnost. Umetnost gledanja ali prisotnosti in predstave, ki odtekajo mimo konvencionalnih pravil odrske umetnosti.
Različne vidike in poglede na pojem kontinuitete skozi telo, izkušnjo, prakso predstavijo povabljeni strokovnjaki in umetniki iz Ljubljane, Maribora, Zagreba in Budimpešte tako s predavanji kot z različnimi oblikami umetniških dogodkov pogovori, predavanja, plesne instalacije in uglaševalni prostori.
Umetniki se vse pogosteje soočajo z nezmožnostjo kontinuiranega dela v razdrobljenem in produktivnem svetu, kjer so v ospredju številke: število uspešnih predstav, število gledalcev, število nagrad itd. Premišljevanja in pobude, ki so predstavljeni v okviru drugega simpozija, obravnavajo različne strategije delovanja najprej v telesu (soma) ter nato skozi delo, povezovanje in družbenopolitično razmišljanje.
Program simpozija:
Sreda, 20. 10.
► 9.30–11.30 Jutranja somatska delavnica 1
Iščemo kontinuiteto v prelomnicah in kontinuiteto med nasprotji in polaritetami: tu in tam, zgoraj in spodaj, hitro in počasi, majhno in veliko. Bernadett Jobbagy vabi udeležence, da raziščejo in utelešajo kontinuiteto s spremembami in utelešenjem cikličnosti. (principi temeljijo na Body mind centering metode tai chi, ter z raziskavo risbe na podlagi telesa).
► 18.00–19.00 Ugleševalni prostor
Simultani telesno-poetični mikroprostori, ki jih uokvirja zvočno-svetlobna instalacija in percepcijska navodila. Uglaševanje poteka v časovnem okviru 30–40 minut.
Z vami bosta Dejan Srhoj in Anja Bornšek.
► 19.30 Predavanje – performans Moja pojavnost nima več ostrih robov
Špela Trošt
Enkratnost in avtentičnost kreativnega procesa oziroma neponovljivost dogodka je neizogiben pogoj za njegov obstoj, a ga hkrati obsoja na stanje nemoči znotraj sodobne industrije kulturnih proizvodov, namenjenih nenehni množični reprodukciji.
Četrtek, 21. 10.
► 9.30–11.30 Jutranja somatska delavnica 2
►18.00–19.00 Uglaševalni prostor
Telesno-poetična in percepcijska navodila bodo na voljo obiskovalcem za osebno uglaševanje v prostoru. Uglaševanje poteka v časovnem okviru 30–40 minut.
►19.30–21.30 Praksa – pogovor Kako se plesna praksa vpisuje v življenje
Dejan Srhoj
Skupina posameznic in posameznikov, ki se v vsakdanjem življenju ukvarja z novinarstvom, kuhanjem, programiranjem in drugim, bo prek trajnostne plesne prakse, ki jo že sedem let izvaja z Dejanom Srhojem, razprla vpogled v to dejavnost in razmišljala o tem, kako se plesna praksa vpisuje v življenje.
Petek, 22. 10.
► 9.30–11.30 Jutranja somatska delavnica 3
Jutranja vadba z Zrinko Mihanović Simičić temelji na somatski praksi (Body mind centering) in prepleta principe, ki jih umetnica raziskuje v svoji predstavi Dobra voda: odnos med individualnimi in skupnimi izkušnjami ter raziskovanje procesov delitve, diferenciacije, preobrazbe, migracije.
► 18.00–21.00 Predavanje – performans Umetnost in kontinuiteta (dva dela)
Kako se pogoji dela vpisujejo v plesno delo in ustvarjalni postopki kot odgovor
Sodelujejo: Maja Delak, Andreja Podrzavnik, Snježana Premuš, Zrinka Šimičić Mihanović, Bernadette Jobbagy
Vidiki kontinuiranega postopkovnega dela in kulturnih sistemov, ki takšne prakse razumejo, in tistih, ki tega nočejo razumeti.
Sodelujeta: Alja Lobnik in Rok Vevar
Sobota, 23. 10.
► 9.30–11.30 Jutranja somatska delavnica 4
► 15.00–17.00 Plesna instalacija Dobra voda
Plesna instalacija Dobra voda je tretje delo v seriji predstav Kaj pride?, kjer avtorica raziskuje gibanje kot osnove spoznavanja sveta in vzpostavljanja odnosov, medosebojne povezanosti in povezanosti z okoljem, katerega del smo.
► 18.00–20.00 Delavnica – predavanje Drawing lines/črte risanja
Viktorija Bogdanova
Delavnica – predavanje prepleta pisanje/risanje, s čimer se poskusijo izpisati/vpisati mesta, ki so shranjena v našem osebnem prostoru. Po tem ciklu utelešene izkušnje se razpre vpogled v načine vključevanja risbe/poezije kot procesne modalnosti v arhitekturno oblikovalsko razmišljanje in senzibilnost.
Snježana Premuš je plesna ustvarjalka in somatska raziskovalka, ki deluje v slovenskem in mednarodnem prostoru že 25 let. V raziskovalnem procesu, imenovanem Fizične manifestacije, za katerega je leta 2017 dobila nagrado Ksenije Hribar, je postavila v ospredje TELO. Od leta 2012 ustvarja pogoje in različne formate dogodkov, kjer se srečujejo številni umetniki, plesalci, strokovnjaki, znanstveniki in občinstvo.
Posamezne laboratorijske oblike srečevanj je v letu 2020 oblikovala v Simpozij Dialog, da bi lahko skupaj z občinstvom v danem času in prostoru premišljevali, opazovali, se uglaševali in preverjali različne vidike telesnosti v aktualnem času in danih pogojih.
Z menjavo perspektive se postopoma spreminjajo in poglabljajo tudi razumevanje občinstva in nastopajočih. Prepoznavanje tovrstnih nians v t. i. vmesnem prostoru pa ne pride samo po sebi, ampak je omogočeno prav skozi izkušnjo gledanja, ki se tolikokrat ponovi, da si gledalec začne želeti več … Napredek v performativnih praksah torej ni nujno izkazan samo pri tistem, ki je opazovan, temveč je prav opazovalec tisti, ki lahko razširi svojo kapaciteto odprtosti in razdajanja, kar mu omogoča večplastno izkušanje predstave.
Umetniška vodja: Snježana Premuš
Koordinacija: Nohemi Barriuso
Oblikovanje: Sonia Pust
Video: Tadej Virant
Odnosi z javnostmi: Urška Comino
Produkcija: Zavod Federacija Ljubljana
Koprodukcija: Bunker
Projekt sta podprla: MK RS in MOL