Na predavanju bo avtor predstavil knjigo Ksenija, Xenia, Londonska plesna leta Ksenije Hribar, 1960‒1978 (Maska v sozaložništvu JSDK in Nomad Dance Academy Slovenija) in se dotaknil dveh umetničinih epizod, ki se posredno in neposredno dotikata teme koreo-vokalistike. Prva se tiče dveh kritičnih besedil, ki ju je Ksenija Hribar kmalu po odhodu iz ansambla ljubljanske Opere napisala za Naše razglede in s katerima je secirala delo te institucije. Druga se tiče njenega nastopa v predstavi Maša (Mass), v kateri je spomladi leta 1973 nastopila kot članica London Contemporary Dance Theatra. Takrat je z ansamblom delal ruski skladatelj Vladimir Rodzianko, ki je plesalke in plesalce vodil pri ustvarjanju plesnih gradiv skupaj s koreo-vokalnimi elementi.
Knjiga Ksenija, Xenia, Londonska plesna leta Ksenije Hribar 1960–1978 je kulturna zgodovina sodobnega plesa, ki rekonstruira britansko sodobnoplesno zgodbo, da bi v njej poiskala plesalko in koreografinjo Ksenijo Hribar, ji dala glas in zgodbo povedala z njene perspektive. Spremlja jo na njenih plesnih začetkih, med prvimi obiski Londona, predvsem pa vpeto v programe Plesnega sklada filantropa, mecena in ljubitelja plesa Robina Howarda (1924–1989), ki je med drugim zaslužen za ustanovitev plesne šole London Contemporary Dance School (1965), študentskih in profesionalnih ansamblov London Contemporary Dance Group in London Contemporary Dance Theatre (1967–1994) ter za vzpostavitev plesnega centra The Place, ki je leta 2019 praznoval svojo petdesetletnico. Ksenija se je v letih, ko je bila študentka (1965–1967) in članica ansamblov (1967–1974), srečala z izjemnimi imeni iz sveta sodobnega plesa, umetnosti in novinarstva, delala z vrsto enciklopedičnih koreografov in koreografinj ter nastopila na velikih prizoriščih sodobnoplesnega sveta. Knjiga njeno britansko sodobnoplesno zgodbo sklene v letih, ko je študirala in hkrati poučevala na Viktorijini univerzi v Manchestru in se nato dve leti vračala domov. Konča se v času, ko se je začela poigravati z mislijo, da bi bilo britansko sodobnoplesno zgodbo mogoče ponoviti v Ljubljani.
Rok Vevar je teatrolog, kurator, dramaturg, publicist in zgodovinar sodobnega plesa. Med letoma 1997 in 2011 je objavljal gledališke in plesne kritike ter eseje v domačih in tujih periodičnih publikacijah. Obdobje je sklenila knjiga Rok za oddajo: izbor kritik in člankov (Litera, 2011). Leta 2012 je ustanovil Začasni slovenski plesni arhiv, ki je leta 2017 dobil svoj prostor v Muzeju sodobnih umetnosti Metelkova v Ljubljani. Leta 2018 je uredil knjigo Noč, dan + človek = ritem: Antologija slovenske sodobnoplesne publicistike 1918–1960 (Maska, JSKD, Nomad Dance Academy Slovenija) in zanjo napisal več študijskih poglavij, ki kontekstualizirajo obravnavano obdobje. Je član balkanske sodobnoplesne mreže Nomad Dance Academy in organizacije Nomad Dance Academy Slovenija, v okviru katere sokurira CoFestival, mednarodni festival sodobnega plesa (2012). Pred tem je skupaj s Sinjo Ožbolt ustanovil festival plesnih perspektiv Ukrep, ki ga je soustvarjal med letoma 2008–2012. Za svoje delo je prejel nagrado Ksenije Hribar za zgodovino in teorijo plesa (2019) ter priznanje Vladimirja Kralja (2020) za dosežke na področju teatrologije med letoma 2018 in 2020.
Udeležba je brezplačna.
Dogodek bo potekal v angleščini.