Politično je osebno: k novemu političnemu teatru.

:
:
spletni pogovor z Bertrandom Lesca in Nasijem Voutsasom

Foto: Alex Brenner

Bertrand Lesca in Nasi Voutsas sta letošnja prejemnika prestižne nagrade Forced Entertainment in ljubljenca festivalskih občinstev po vsem svetu. Njun umetniški izraz je mogoče strniti v preprosto sintagmo politično je osebno in osebno je politično. Vojna v Siriji, globalna ekološka katastrofa, migracije znotraj Trdnjave Evropa. Noben konflikt ni tako velik, da ga ne bi bilo mogoče strniti v boj med dvema performerjema.

Bertrand in Nasi se s humorjem lotevata razlik, ljubezni, frustracij, sovraštva in sprave. Pred nami se na odru zrcali vsa paradoksalnost političnih kriz, ki jih živimo, in sproža vprašanje, kako jih lahko premagamo. Veljata za enega najbolj svežih in inovativnih sodobnih performerjev svoje generacije v Evropi, ki na novo izumljata politični teater.

V sklopu mednarodne platforme TRIGGER, ki jo Gledališče Glej prireja v koprodukciji s Centrom za kreativnost in v partnerstvu z Momentom, Mestom žensk, Pekinpahom, Slovenskim mladinskim gledališčem in Masko (s programom Nova pošta) ter Bunkerjem, bosta Bertranda in Nasija prihodnje leto z njuno uspešnico Palmyra prišla tudi v Ljubljano.

V ponedeljek, 7. decembra, ob 11.00,  bosta Barbara Poček Barbarella Smela (Gledališče Glej) in Nika Bezeljak (Moment) moderirali spletni pogovoiu v živo. Dostopen bo na tej spletni povezavi: https://zoom.us/j/93964168416

V prvem delu se bosta z umetnikoma pogovarjali o njunem razumevanju političnega, političnosti medsebojnih odnosov ter političnih silnic, ki oblikujejo sodobne konflikte, ki ju naslavlja njuna umetniška praksa.

V drugem delu se bo osredotočilo na vprašanje produkcijskih strategij. Bertrand in Nasi delujeta kot neodvisna kompanija, ki večinoma živi od mednarodnih gostovanj. Gre za produkcijski model, ki ga v Sloveniji praktično ne poznamo. Kakšni so izzivi tovrstnega dela, kako načrtujeta strategije delovanja, koliko so njune odločitve vezane na lokalne produkcijske pogoje in koliko na strateške usmeritve, kako pristopata k financiranju in ustvarjanju, ter seveda - kako na njun umetniški in produkcijski proces vpliva dejstvo, da ju ločujejo politične meje različnih državljanstev, držav bivanja, kultur in posledičnih konfliktov.