Kuratorske prakse so se v Evropi na področju sodobnega plesa začele uveljavljati pred štirimi desetletji, ko so se začeli spreminjati produkcijski modeli na področju scenskih umetnosti in ko se je začel pospešeno razvijati t. i. nevladni sektor. V zadnjih dveh desetletjih so se z modernimi in sodobnimi koreografskimi praksami začeli ukvarjati tudi kuratorji s področja sodobnih vizualnih umetnosti. Nekaj uglednih mednarodnih muzejev (Centre Pompidou v Parizu, Tate Modern London, Hayward Gallery London, Haus der Kunst München, Museum der Moderne Salzburg idr.) je pripravilo vrsto odmevnih mednarodnih razstav, na katerih so se dokumenti koreografskih praks srečevali z vizualnimi umetnostmi. Kako ta dejstva rekonfigurirajo sodobnoplesni kontekst? Kako kuratorske prakse vplivajo na načine programiranja sodobnega plesa? Kako so v sodobne kuratorske prakse vključeni umetniki? Ali so kuratorske prakse posledica spremenjenih produkcijskih modelov ali jih same spreminjajo in kako?
Pogovarjali se bomo z gosti: Ivana Ivković, Angela Glechner (Szene Salzburg), Kris Nelson (Dublin Fringe), Eddie Nixon (The Place).
Moderira: Rok Vevar
Ivana Ivković je magistrirala na oddelku dramaturgije na zagrebški Akademiji dramskih umetnosti. Je nekdanja glavna urednica revije za scenske umetnosti Frakcija (2008–2012) in programska koordinatorka v Centru za dramske umetnosti v Zagrebu, veliko pa je objavljala tudi v drugih publikacijah (Maska, The Drama Review, TkH …). Kot članica performativnega kolektiva BADco. je bila od leta 2004 soavtorica vrste umetniških projektov. Redno vodi delavnice in sodeluje na mednarodnih festivalih, simpozijih in konferencah.
Kris Nelson (1981, Saskatoon) je od jeseni 2013 direktor Dublin Fringe Festival, največjega multidisciplinarnega festivala sodobnih uprizoritvenih umetnosti na Irskem. Bil je ustanovni direktor agencije Antonym v Montrealu, namenjene organizaciji turnej in razširjanju eksperimentalnega kanadskega plesa, gledališča in živih umetnosti. Kris, ki je zastopal umetnike, kot so Theatre Replacement (Vancouver), Ame Henderson/Public Recordings, Evan Webber & Frank Cox-O'Connell (Toronto) in 2boys.tv (Montreal), je organiziral turneje in nastope v več kot 30 mestih na štirih celinah, bil pa je tudi sokurator različnih neodvisnih showcases in platform (2008–2013). Bil je kurator Encounters Series za Magnetic North Theatre Festival (Ottawa) in pridruženi producent na PuSh International Performing Arts Festival (Vancouver). Kris je diplomant Studia 58 (Vancouver).
Eddie Nixon je direktor razvoja gledališča in umetnikov v londonskem centru sodobnega plesa The Place. Eddie je začel obiskovati ure stepa in 'modernega' plesa že pri petih letih. Oboževal je imel tudi petje in igranje in nastopil v muzikalih The Sound of Music in Bugsy Malone v londonskem West Endu. Kot najstnik je bil član mladinske plesne skupine plesne šole Swindon Dance. Po študiju kemije na Univerzi v Bristolu je ubral drugačno poklicno pot in diplomiral ter magistriral na London Contemporary Dance School. 12 let je nastopal v najrazličnejših plesnih skupinah, med drugim New Adventures, The Featherstonehaughs, Protein Dance, DV8 Physical Theatre, Adventures In Motion Pictures, in sodeloval z vrsto med njimi Rosemary Lee, Aletta Collins in Mark Bruce. Leta 2014 je prejel štipendijo Clore Leadership Programme. V The Place je začel delati kot pomočnik direktorja leta 2005: Bij je programski gledališki vodja, vodil pa je tudi gledališke projekte in skrbel za programe razvoja umetnikov. Leta 2009 je bil imenovan na položaj direktorja The Place. V tem obdobju je dal pobudo za veliko novih programov in projektov, vključno z Work Place, Pivot Dance, Exit Visa, Choreoroam, Summer House, Currency, Touchwood in Fringe na The Place, razvijal pa je tudi že obstoječe programme, npr. Resolution!, Spring Loaded in Place Prize for Dance. Je predstavnik VB v mreži Aerowaves, zastopa pa tudi The Place v National Dance Network in European Dancehouse Network.
Angela Glechner je rojena 1969 v Avstriji. Študirala novinarstvo in zgodovino na Univerzi na Dunaju. Od leta 2012 umetniška in finančna direktorica SZENE Salzburg in festivala Sommerszene ter vodja evropske mreže apap – advancing performing arts project. Od 2008 do 2012 skupaj z umetniškim direktorjem Matthiasom von Hartzom kuratorka mednarodnega festivala Sommerfestival Hamburg v Kampnaglu. Od 2007 do 2009 odgovorna kuratorka financiranja scenskih umetnosti mesta Dunaj.
Od 2005 do 2007 projektna vodja evropske mreže IDEE - Initiatives in Dance through European Exchange. Od 2004 do 2007 producentka in organizatorka turnej avstrijskega koreografa Philippa Gehmacherja. Od 2000 do 2004 producentka novo ustanovljenega dunajskega Tanzquartierja in bruseljskega festival KunstenfestivaldesArts. Od 1997 do 2000 producentka različnih umetnikov, ki so na Dunaju ustvarjali na področjih scenskih umetnosti in koreografije. Pred tem novinarka pri enem od dunajskih tednikov.