Dva pomežika eksperimentalni radijski igri in tretjega tretjina

:
:
Oddaja Oder.

Foto: Pixabay

»Eksperimentalno radijsko ustvarjanje ali z drugim izrazom zvočno ustvarjanje drugačnih estetskih prijemov in sprejemov je sicer znano v vsej radijski zgodovini,« je v knjigi Slišati sliko, videti zvok zapisal Aleš Jan. »Ustvarjalci so kot nemirni duhovi vedno na novo iskali dodatne izrazne možnosti besede in zvoka, spreminjala se je estetska podoba pisanja in zlasti zvočnega ustvarjanja,« nadaljuje. Današnji Oder, oddajo o sodobnem gledališču, ki se bolj kot materialnemu prostoru posveča času in etru eksperimentalne radijske igre, je pred štirimi leti pripravila Petra Tanko. V njej si ne prizadeva zajeti vsega obsega eksperimentalnega ustvarjanja na našem radiu, temveč se našemu eksperimentalnemu studiu, ki sta ga v začetku sedemdesetih let prejšnjlega stoletja spodbudila in desetletje pozneje skrbela zanj predvsem Rapa Šuklje in Dušan Mauser, ter poznejšim radiofonskim iskanjem približuje v pogovorih z Zmagom Frecétom, po poklicu tehničnim asistentom v uredništvu igranega programa, po duhu pa pesnikom in večnim iskalcem novih razsežnosti bivanja in njim ustreznih radijskih oblik, in z Igorjem Likarjem, režiserjem, pesnikom in radiofonskim piscem, ki je tako v prémosti časa kot v iskanjih neposredni naslednik radiofonskega eksperimentiranja Mauserja in Šukljetove, režiserke Rosande Sajko, literarnega radiofonskega ustvarjalca Franeta Puntarja in drugih. Oddaja je nastala avgusta 2018. Vabijo vas k poslušanju!