Delavnica izhaja iz obstoječih metodologij šole s poudarkom na gledališki maski; udeležence vodi od nevtralne maske do rdečega nosu – od ene skrajnosti do druge v svetu gledališke maske. Udeleženci bodo najprej raziskovali “nevtralno stanje”, iz katerega bodo prešli do karakterja in na koncu do svojstvenega in osebnega sveta klovna.
Skozi nevtralno masko igralec vstopa v svet fizične prezence. Gibanje in fizično prezenco vsakega izmed nas zaznamuje kopica “nenevtralnih odnosov” ter fizičnih in emocionalnih specifik. Če človeka opazujemo skozi optiko nevtralnega stanja, se te specifike kažejo kot slike, kot podobe na belem platnu. V performerjevo telo in nastop vnašajo dramo, akcijo. Nevtralna maska, ki je je osnova vseh gledaliških mask, igralca uči, kako potišati te lastnosti, da bi dosegel stanje čiste esence v prostoru. Potem, ko bodo razvili občutek za nevtralno stanje, bodo udeleženci delavnice raziskovali neskončne možnosti razvijanja karakterjev, utemeljenih na različnih odvodih nevtralnosti. Delavnica bo raziskovala razvoj karakterja iz prvotnega nevtralnega stanja do osebnega klovna skozi analizo fizičnega in čustvenega sveta posamičnega igralca. Amplifikacija ter artikulacija osebnih tem, ki izhajajo iz njegovega lastnega fizičnega in čustvenega sveta, igralcu omogočajo, da doseže “stanje klovna” – osebnega, unikatne odrske persone s samo njej lastnim telesom, tempom, glasom, odnosom ter čustvenim in poetičnim vesoljem. Klovn ni karakter, ni lik: klovn je stanje, v katerem ima vsak dostop do bistvenega vprašanja za vsakega performerja: kdo sem na odru in kje se skriva moj humorni potencial? Za performerja je odkritje njenega/njegovega osebnega klovna bistvenega pomena: klovn je surov, čist, oseben, edinstven, razkrivajoč, izzivalen, samozavesten in izjemno nagrajujoč.
Od nevtralne maske do rdečega nosu
:
: