Programski sklop Novih branj je namenjen spodbujanju in promociji mladih dramatičark in dramatikov in kot kreativni laboratorij pod mentorskim vodstvom Simone Hamer v svoji četrti ediciji predstavlja pet perspektivnih avtoric, to so Nina Jakulin Vavpotič z Jaz te rabim, moja mala, Ana Lorger z Vse naše smrti, Katja Markič s Kakofonijo tišine, Iva Š. Slosar s Kako se smeji papež in Nika Švab z Veliki S01E01. Njihovih pet zanimivih in žanrsko ter vsebinsko povsem raznolikih kratkih dram poveže bralna uprizoritev #VelikiČudežni.
Nova branja so platforma za razvijanje in predstavljanje sodobnih (slovenskih) dramskih besedil v formatu bralnih uprizoritev. Osredotočajo se na najmlajšo generacijo profesionalnih dramatičark in dramatikov, izbranih preko javnega poziva.
Delovna srečanja Novih branj so tudi v sezoni 2021/22 potekala tedensko, med oktobrom in marcem. Skupina izbranih pisk, ki so se odzvale na javni poziv, se je najprej ogrela skozi različne (odrske in pisne) improvizacije, nato razmišljala o dani temi skozi filozofsko-sociološko in teatrološko perspektivo, veliko pisala, konstruktivno debatirala o nastajajočih dramah in bila deležna gostujočih dramaturških, lektorskih, režijskih in igralskih komentarjev. V tem procesu jih je ves čas vodila dramaturginja, dramatičarka ter dolgoletna članica Pregleja Simona Hamer, ki je napisala že več deset dramskih besedil, priredb in dramatizacij in sodelovala pri številnih avtorskih projektih. Za Razglednice ali strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni je Hamerjeva leta 2017 prejela Grumovo nagrado za najboljše dramsko besedilo, za libreto Cimra pa nagrado Gašperja Tiča, v sezoni 21/22 pa je Drama na Velikem odru krstno uprizorila njeno igro Vse OK, ki je bila leta 2020 nominirana za nagrado Slavka Gruma.
Nina Jakulin Vavpotič (1997) je obiskovala Gimnazijo Poljane, kjer se je prvič zaljubila v zgodbe in njihovo univerzalno moč, zato se je vpisala na študij filmske režije v Manchestru. V sklopu študentskih predstav je režirala Tri sestre A. P. Čehova, Fizike Friedricha Dürenmatta ter avtorsko predstavo Bela vrtnica. Sodelovala je v Royal Exchange Theatre Writing Room ter za BBC-jev radijski program pripravila tudi krajše besedilo Invazija Zemlje. Med študijem je posnela nekaj kratkih filmov, med njimi je pomembnejši Medtem ko si me gledal (2020), ki je kot diplomski film gostoval na filmskih festivalih. Trenutno se ukvarja predvsem s scenaristiko, komercialno režijo in režijo videospotov, končuje pa tudi svoj prvi celovečerni scenarij, ki ga želi spraviti v produkcijo.
Ana Lorger (1995) je diplomirana filozofinja in komparativistka. Trenutno zaključuje vzporedna magisterija dramaturgije in primerjalne književnosti. Kot literarna in gledališka kritičarka piše za portale, kot so Kritika, Neodvisni in Kriterij ter za literarno revijo Literatura. Kot dramaturginja, režiserka in kritičarka sodeluje pri različnih projektih Mesta žensk, kot kulturna novinarka je bila aktivna na Radiu Študent, zdaj honorarno tudi na tretjem programu RTV Slovenija -- Ars. Vse bolj jo zanima zvočni medij radia in zven besed, predvsem pa se rada potaplja v romane. Piše kratke zgodbe in poezijo, ki jih sicer redkokdaj objavlja.
Katja Markič (1995) je dramatičarka, teatrologinja in diplomirana dramaturginja, prejemnica nagrade za mladega dramatika 2015 za dramsko besedilo Ptice selivke. Po njeni besedilni predlogi Podpišite tukaj sta bili posneti radijska igra v produkciji RTV Slovenija in pa istoimenska kratka TV drama v produkciji AGRFT UL. V gledališču deluje kot dramaturginja; v kulturnem centru OSMO/ZA je sodelovala pri predstavi H genotipu Hamlet in performansu FINALIZEM::MM (režija Dragan Živadinov), v SNG Drama Ljubljana pa je kot dramaturginja in soavtorica koncepta soustvarjala projekta Utopia, Arheologija raja in Grenki sadeži pravice (režija Jan Krmelj) ter kot asistentka uprizoritev Kralj Ubu (režija Jernej Lorenci). Trenutno kot dramaturginja sodeluje z Draganom Živadinovom, s katerim v SNG Drami Maribor ustvarjata uprizoritev Življenje je sen s premiero maja 2022.
Iva Štefanija Slosar (1998) je leta 2017 na AGRFT začela s študijem dramaturgije in scenskih umetnosti. Kot dramaturginja je sodelovala pri študijskih produkcijah s študentko režije Živo Bizovičar. Z uprizoritvijo Od blizu so gostovali na študentskem festivalu na Reki, z uprizoritvijo Požar po motivih Plešaste pevke Eugèna Ionesca pa v Skopju. Kot prirejevalka besedila in dramaturginja se je podpisala tudi pod diplomsko uprizoritev Jagababa. Njeno besedilo Tončka je bilo objavljeno v revijah ADPET in November ter doživelo bralno uprizoritev. Jeseni 2021 je diplomirala z dramskim besedilom 3 vitezi in spremljajočim esejem. Občasno piše tudi za kritiške platforme.
Nika Švab (1991) je literarna komparativistka in dramaturginja, izobraževala se ja na Univerzi v Ljubljani in DAMU v Pragi. Kot samozaposlena v kulturi deluje kot dramaturginja, dramatičarka in kritičarka. Večinoma piše – kritike, refleksije, dramska besedila, analize, članke za gledališke liste in pedagoška gradiva –, občasno tudi performira, moderira, urednikuje in izvršno producira festivale. Je soavtorica projektov S*S, Ljubo doma, kdor ga ima in TRANS-plant. Leta 2017 je na Tednu slovenske drame prejela nagrado za mladega dramatika, leta 2021 pa je bila nominirana za nagrado Slavka Gruma.
#VelikiČudežni
Dramski omnibus
Nina Jakulin Vavpotič, Jaz te rabim, moja mala
Ana Lorger, Vse naše smrti
Katja Markič, Kakofonija tišine
Iva Š. Slosar, Kako se smeji papež
Nika Švab, Veliki S01E01
Režiser: Jernej Potočan
Dramaturginja: Simona Hamer
Lektorica: Tatjana Stanič
Berejo: Nejc Cijan Garlatti, Petra Govc, Gorazd Logar, Maja Končar, Marko Mandić, Saša Mihelčič, Vanja Plut in Maja Sever