Neforma 61

:
:

Serija glasbeno-performativnih improvizacij

Z novim letom se začenja nov štiriletni cikel Neforme. Prilika je kuratorja spodbudila k ponovnemu premisleku o potrebah ustvarjalcev v obeh medijih, o možnostih, smislu in smereh improvizacije danes, o Neformi kot taki in na podlagi refleksije sta osvežila njen koncept. V februarju se Neforma transformira v tematski sklop DIALOGI, ki skuša povezovati, dognati in preizpraševati odnos med plesom in glasbo. Nastopila bosta plesalka Katja Legin in glasbenik Jošt Drašler.

Kaj se zgodi, ko kurator izbere samega sebe? Kaj se zgodi, ko kurator postane izvajalec? Vsekakor nastopa, namesto da bi konzumiral. Improvizira, namesto da bi komponiral. Izvaja, namesto da bi modroval.

KURATORJEV ODVOD
Kaj se zgodi, ko kurator izbere samega sebe?
Kaj se zgodi, ko kurator postane izvajalec?
Vsekakor nastopa, namesto da bi konzumiral.
Improvizira, namesto da bi komponiral.
Izvaja, namesto da bi modroval.

Si upa reči vzeti v svoje roke in platformi povrniti njen izvorni kredo?

Je pripravljen tvegati in prevzeti odgovornost?
Je mar domišljav, ker meni, da bo sam kos tej nalogi?
Kaj naklepa?
Za koga se ima?
Le kako si drzne ...

V februarju se Neforma transformira v tematski sklop DIALOGI, ki skuša povezovati, dognati in preizpraševati odnos med plesom in glasbo.
Nastopila bosta plesalka Katja Legin in glasbenik Jošt Drašler.

Katja Legin (1985) je diplomirala na plesni akademiji Laban v Londonu (2007) in magistrirala iz gledališke režije na ljubljanski AGRFT (2012). Od 2007-2009 je bila članica skupine EKG. V času magistrskega študija in skozi različne projekte (Sum up, Poizkus, Pasaže) se je intenzivno ukvarjala z vprašanjem improvizacije, živosti in performativnih kvalitet, iz česar je kasneje nastala knjiga Dvojnosti: Performer in njegovo delo (MGL, 2015). V letih po EKG, je kot performerka sodelovala z Matjažem Bergerjem, Matjažem Faričem, Magdaleno Reiter, Gregorjem Luštkom in Rosano Hribar, Majo Milenović Workman, Snježano Premuš, Andrejo Rauch Podrzavnik, Kajo Lorenci, Matejo Bučar, Jano Jevtović in Celine Larrere. Pri različnih projektih je sodelovala kot dramaturginja, od leta 2012 redno z režiserjem Tomijem Janežičem. Leta 2012 je iniciirala No!training Lab, laboratorij v katerem je ekipa performerjev/avtorjev raziskovala različne aspekte uprizoritvene umetnosti in ustvarila predstavo Variacije na Počasnost: TIME OUT (2015/16). Občasno piše strokovne članke, ko-kurira mesečne glasbeno- performativne improvizacijske dogodke Neforma. Leta 2017 je dobila nagrado Ksenije Hribar (posebna nagrada strokovne žirije) za svoje delo v zadnjih treh letiih.

Jošt Drašler je poleg muzikologije študiral kontrabas na deželnem Konservatoriju v Celovcu pri prof. Uliju Langthalerju. V zadnjem času se intenzivno ukvarja s področji sodobnih glasbenih praks s poudarkom na svobodni improvizaciji, pri čemer ga zanimajo potenciali tveganja in njihov naravni razvoj, ki generira nepredvidljive zvočne teksture.
Redno se udeležuje in tudi organizira delavnice svobodno improvizirane glasbe (BCMF, Raziskava, refleksija, Ponedeljkovo Rojišče, Mariboring, 4 States Sessions, Improcon idr.). Z Zavodom Sploh sodeluje kot kurator glasbenega dela programskega sklopa NEFORMA. Muzicira z najrazličnejšimi glasbeniki iz zelo raznorodnih žanrskih in nadžanrskih miljejev. Njegovo široko razumevanje glasbe preči različne žanrske okvire od free jazzovske, svobodno improvizirane glasbe, preko avant rocka do flamenca.
Leta 2013 je z bandom Drašler/Karlovčec/Drašler trio izdal ploščo z naslovom STIR, ki je izšla pod okriljem založbe Zavoda Sploh v koprodukciji z L`INNOMABLE, s katero je koncertiral na festivalih po Sloveniji, Češki, Avstriji, Italiji, Franciji, Srbiji in Hrvaški. Plošča je bila med kritiško srenjo zelo dobro sprejeta, saj gre v mnogih pogledih za pionirski izdelek na našem geografskem področju. Trenutno pripravlja solistični prvenec.

Ples in kuratorka plesnega programa: Katja Legin
Glasba in kurator glasbenega programa: Jošt Drašler
Produkcija: Zavod SPLOH

Niko Goršič, 29. 1. 2019
Vrhunci slovenskega plesa 2018