Mr. X

:
:
Sodobna klovnada, fizično gledališče, pantomima in buto.
Foto: Susan Lankinen
Foto: Susan Lankinen
Foto: Susan Lankinen
Foto: Susan Lankinen

Gospod X je običajen človek, ujetnik svojega lastnega preživetja, skrit za formalno garderobo se ne zaveda, da je suženj prav te formalnosti.

Življenjski slog divjega kapitalizma nas je pripeljal do ekstremnih delovnih razmer tako na fizični kot na psihološki ravni. Ta okolja spodbujajo tekmovalnost, nespoštovanje, hinavščino, podrejenost, razredne razlike, rasizem in različne druge oblike ekstremizmov. Za oblikovanje vseh teh vzorcev skrbijo manipulativni organi oblasti z orodji, kot so sociologija, trženje, množična psihologija in TV, katerih cilj je nadzorovati posameznika.

Vse večji pritisk v Mr. X-u sčasoma zaneti revolucijo od znotraj; odvrže svoj formalni oklep in pretrga vsiljene družbene vezi. Podobno kot koktajl, ki po močnem tresenju eksplodira, eksplodira tudi Mr. X, kar sproži temeljito preobrazbo – ne le fizično, temveč tudi psihično, duhovno in eksistencialno.

Pripravite se na to metamorfozo, njena razsežnost vas bo nedvomno osupnila.

Ideja, režija in izvedba: Luis Brusca
Trajanje: 60 minut

Luis Brusca, rojen v Argentini, je obiskoval gledališko šolo v Buenos Airesu, nato se je preselil v Barcelono, kjer je študiral filmsko režijo in nadaljeval z gledališkim šolanjem. Izobraževal se je pri mojstrih, kot so Albert Vidal, Elizabeth Couchetief, Johnny Helville, Jango Edwards, John Wright, Stefan Metz, Ernie Martin, Chame Buen Día, Tapa Sudana, Yoshito Ohno, Monika Pagneux, Anne Denis, Atsushi Takenouchi, Jean Daniel Fricker, Imre Thormann, Jan Ferslev (Odin Teatre) in Yoshi Oida. Različne tehnike, koncepti in vaje, ki se jih je naučil od teh učiteljev, so vidne v njegovem delu, na katerega so vplivali vsi, a je hkrati edinstveno in le njegovo. Luis je sodeloval na številnih festivalih po vsem svetu, nastopal v gledališčih, na ulicah, v televizijskih programih in predstavah za vse vrste občinstva ter produkcijah, kot sta Cirque du Soleil (Dralion) leta 2006 in Golden Lyon na Japonskem in Kitajskem leta 2002. Poleg tega poučuje tehnike, ki jih uporablja v svojih predstavah, v zadnjih letih pa je tudi režiral cirkuške in gledališke predstave. Uporablja preproste ideje, ki temeljijo na igralcu, njegovem svetu, sredstvih in izkušnjah, ter se ne zanaša na tehnologijo ali kostume.

Luis zase pravi, da ni le izvajalec, je umetnik s sporočilom.