Laura Olalde: Ženski mural, mitohondrijski zid

Na rezidenci gostimo argentinsko umetnico Lauro Olalde, ki vas vabi k sodelovanju pri ustvarjanju kolektivne zidne poslikave.

Zidovi v mestih so lahko glas prebivalcev. Tako kot celične stene so živi in izražajo spremembe v okolju. Mitohondrijski zid je skupinska zidna poslikava, ki bo predstavljala molekularno pokrajino, osredotočeno na mitohondrij, organel z lastnim genskim zapisom, ki se deduje skozi žensko nasledstvo.

Študije mitohondrijske DNK, ki jih je v osemdesetih letih opravil genetik s Kalifornijske univerze Alan Wilson, so pokazale, da sodobni človek izvira iz Afrike, iz afriške pramatere. Zaključki so sprožili polemike, ker so se dotaknili občutljivih tem, kot sta identiteta in filogenetika. Ta molekula, imenovana »mitohondrijska Eva«, je bistvena za sorodstvo po materini strani, ker 100 % DNK prihaja v liniji po materini strani, kar omogoča hitrejše odkritje skupnega izvora homo sapiensa. Če se ob tem potopimo v to kompleksno molekularno pokrajino, ki jo lahko beremo tudi kot zemljevid izvora, lahko prevprašamo koncepte, kot sta življenje in identiteta, ki so se ob soočenju z novo tehnoznanstveno paradigmo in prehodom od biologije k molekularni biologiji spremenili.

Koncept življenja ni več vpisan samo v naših telesih, ampak v naših molekulah, ki so postale novo politično sredstvo, okrog katerega so danes organizirane biopolitične prakse.

Kot metafora mitohondrijske dediščine je ustvarjanje zidne poslikave nekakšna simbolna zapuščina žensk, ki živijo v mestu in obiščejo Ljubljano v času festivalov Mesto žensk. V upanju, da bo zidna poslikava Ženski mural postala dejavno srečevališče prihodnjih edicij festivala.

LAURA OLALDE je vizualna umetnica, ki živi v Buenos Airesu v Argentini. Diplomirala je na Likovni akademiji, kjer je naredila specializacijo iz slikanja, in se posebej usposabljala v stenskem slikarstvu. Magistrirala je iz elektronskih umetnosti, v doktorskem študiju pa je raziskovala soprodukcijo znanosti in umetnosti. Od leta 2011 vključuje v svoje delo prakse bio umetnosti. V letu 2012 je razstavila Quorum Sensing, izkušnjo s potopitvenim (imerzivnim) učinkom z bioluminiscenčnimi mikroorganizmi. Isto leto je prejela podporo za izvedbo projekta Ophiodea, za katerega je dobila navdih v sestavljenih očeh v naravi. Projekt je bil razstavljen v ljubljanskem Ljudmila Medialab v okviru delavnice Interactivos? ’12. Od leta 2013 je članica znanstveno-umetniškega (sci-art) kolektiva PROTEUS, v katerem sodelujejo molekularni biologi. Kolektiv je leta 2015 prejel nagrado za Introversion Dogmatica, predstavitev interakcij med DNK in histonskimi beljakovinami.

Ob zaključku bo otvoritev murala s katerim zaključimo 22. Mednarodni festival sodobnih umetnosti - Mesto žensk.
Produkcija in organizacija: Mesto žensk, KUD Mreža, Galerija Alkatraz in Celostna umetnina Metelkova / Urbani likovni projekt.
S podporo: Fondo Metropolitano.