Koreografski obrat 9: Obratovati skupaj

:
:
Plesni performans.

Foto: Nina Pernat

Nomad Dance Academy Slovenija od leta 2020 gostuje in skupaj s povabljenimi ustvarjalci sooblikuje Koreografski obrat, ki skozi različne formate sodelovanja omogoča, da se skupina ljudi za več časa in z več prostora kot ponavadi posveti procesom ustvarjanja v sodobnih plesnih praksah. Kot je zapisal Jaka Bombač, je “Koreografski obrat eksperimentalni studio za preizkušanje novih oblik komunikacije, združevanja in ustvarjanja.” In tokratna oblika Koreografskega obrata je obratovati skupaj. 

Avtorji_ce: Nika Arhar, Tina Benko, Jaka Bombač, Jana Jevtović, Ema Križič, Nina Pernat, Tini Rozman, Liza Šimenc, Sunčan Stone in Ajda Tomazin 
Produkcija: Nomad Dance Academy Slovenija
Trajanje: 60 minut

***

Namesto celočevernih predstav, ki so od začetka sedemdesetih let preteklega stoletja postale pravilo sodobnoplesne proizvodnje, je Koreografski obrat oblika predstavljanja kratkih koreografskih in drugih predstavitvenih oblik sodobnega plesa, ki se zvrstijo v enem samem večeru. Njegova funkcija je, širiti spekter koreografskih oblik, estetik in praks, ki obstajajo druga ob drugi in se lahko oplajajo, omogočiti koreografom preizkušanje zamisli in konceptov pred občinstvom brez tveganj, kvarnih posledic ali javnih pritiskov, zagotoviti različne formate njihove možne refleksije, generirati jezik refleksije (nove oblike teoretizacij koreografskih praks) ter javnost na različne načine informairati o plesnem delu v vseh njenih možnih časovnostih.

Obrat v imenu pomeni preokret v dolžini, kolažnih predstavitvah in formatu, ki združuje umetniške, kuratorske, teoretsko-zgodovinske in izobraževalne plesne prakse, hkrati pa je obrat tudi organizacija proizvodnje, ki omogoča, da se kompozicijske, konstrukcijske, performativne in diskurzivne oblike plesa srečajo, da imajo naše različne dejavnosti zagotovljen predstavitveni prostor, svojo legitimiteto in da si jih je mogoče na enem mestu ogledati v njihovih razlikah.

Koreografski obrat si prizadeva uvesti fluidnost funkcij pri njihovih proizvajalcih: producenti, kuratorji ter umetniki od dogodka do dogodka Koreografskega obrata menjajo svoje ustvarjalne in proizvodne funkcije. Vsak kuratorski sklop Koreografskega obrata bo oštevilčen in dokumentiran. Njegove programske enote (posamezna dela, ki so predstavljena v okviru posameznega Koreografskega obrata) se lahko razvijajo in pojavijo v naslednji razvojni fazi na naslednjem koreografskem obratu, lahko se razvijejo tudi v celovečerne predstave, vkolikor se izkaže, da imajo za to potencial, v prostor se lahko umeščajo na galerijski (več enot sočasno) ali gledališki način (z različnimi prostorskimi orientacijami med avdiotrijem in odrom).