Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles

Eden najpomembnejših tematskih in formalnih mejnikov v zgodovini filma prikazuje tri dni v življenju gospodinje, ki doma opravlja tudi delo prostitutke. Kamera se na Jeanne osredotoči prav tako drobnjakarsko, kot je njeno gospodinjenje, in snema vsak trenutek opravil: oblačenje, pomivanje posode, peko mesne štruce ... Z upočasnjevanjem dogajanja sili gledalca, da gleda prazne časovne intervale in prostore, ki jih filmi običajno preskočijo. Z edinstveno obravnavo prostora in časa, s frontalnimi in statičnimi kompozicijami, ki srepo strmijo v dogajanje v realnem času, nam Akerman ponudi razmislek o tem, da togo strukturiran vsakdanjik ne zagotavlja umirjenega toka življenja, in predstavi dom kot prostor seksualne represije in finančnega izkoriščanja.

CHANTAL AKERMAN (1950–2015) je ena najvplivnejših režiserk svoje generacije, umetnica in bila je profesorica na City College of New York. Je tudi ikona feminizma, ki je s svojim najpomembnejšim filmom Jeanne Dielman, 23 Quai Du Commerce, 1080 Bruxelles pomembno vplivala na razvoj avantgardne filmske umetnosti. Od sredine 90. let je z video instalacijami aktivno posegla tudi na področje vizualne umetnosti. Njena dela so bila prikazana na Beneškem Bienalu (2001); Documenti 11 (2002); v Muzeju umetnosti Tel Aviv, Izrael (2006); v Princeton University Art Museum (2006); v Muzeju sodobne umetnosti Antwerpen, Belgija (2012); na MIT, Cambridge Massachusetts (2008) in v Ambika P3, London (2015). Posvečene so ji bile številne retrospektive, med drugim leta 2011 v Avstrijskem filmskem muzeju na Dunaju.

Belgija/Francija / 1975 / 201'
Film

Organizacija: Slovenska kinoteka in Mesto žensk.
Projekciji je omogočila Cinémathèque Royale de Belgique, za kar se ji globoko zahvaljujemo.