Ena najbolj nenavadnih predelav Hamleta (ali katerega koli Shakespearja) prihaja izpod režijske roke finskega mojstra komedije absurda. Hamlet ni bil prvič postavljen v moderno korporativno okolje, toda nihče pred Kaurismäkijem si ga ni upal postaviti v kontekst črne komedije, ki jo še poudarjajo satirični elementi v povezavi s časovno premestitvijo. Zgodba se dogaja v tovarniškem okolju, kjer poslovni partner Hamletovega pokojnega očeta dobi sijajno idejo: podati hoče nedobičkonosne proizvodne linije in se osredotočiti na enega aduta, izdelavo gumijastih račk. Filmv principu sledi izvirni zgodbi o sinu, ki se želi maščevati za smrt očeta, čeprav Kaurismäkijev Hamlet ni toliko neodločen, kot je zagoneten. Gre za vizualno najbolj domišljen film Kaurismäkijevega opusa, igro skrajnih kontrastov in nenavadne osvetlitve interierjev s pomočjo enega samega svetlobnega vira.
»S povezovanjem zamolklih čustev in pretirane teatraličnosti Kaurismäki ustvarja delirijski in neskladen spoj intelektualnega umetniškega filma in kičaste pop kulture – očitno ikoklastično tragikomedijo o omahljivosti, lenobnosti in odtujitvi.« (Acquarello)
Režija, scenarij: Aki Kaurismäki
Finska, 1987; 86' 35mm
Fotografija: Timo Salminen
Igrajo: Pirkka-Pekka Petelius, Esko Salminen, Kati Outinen, Elina Salo, Esko Nikkari