Glasbeni vidiki lutkovnega gledališča

Delavnica za pedagoške delavce.

Foto: Robert Vystrcil

Solce razume lutkovno gledališče kot gledališče iluzivnih točk, ki je podlaga animaciji materiala, predmetov, igralcev, lutk, luči, prostora, besed ali zvoka. Vsaka stvar pridobi novo perspektivo in možnost animacije šele takrat, ko jo animator objektivizira. To lahko najenostavneje doseže z ritmizacijo materiala. Raziskovanje impulzov v delavnici poteka na simbolni, teoretični in praktični ravni. Pri slednji se uporabljajo predmeti, saj imajo prav ti s pomočjo ritma možnost hitrih transformacij, hkrati pa nosijo močne simbolne pomene. V drugem delu delavnice udeleženci impulze orkestrirajo ter iščejo možnosti in potenciale razvoja karakterjev na osnovi glasbenih principov.

Matija Solce je prvi slovenski doktor lutkovne umetnosti, ki je študij dokončal na oddelku za lutkovno in alternativno gledališče praške gledališke akademije DAMU. Z avtorskimi predstavami je že nekajkrat obšel svet in prejel več kot trideset nagrad na domačih in mednarodnih lutkovnih festivalih. Je tudi glasbenik, skladatelj, režiser, igralec in pedagog. Kot avtor in režiser je sodeloval pri čez štiridesetih produkcijah. Ukvarja se tudi z organizacijo in vodenjem mednarodnih glasbenih delavnic. Ima svoje gledališče Teatro Matita, organizira gledališke delavnice za otroke in odrasle ter sodeluje z različnimi glasbeniki in drugimi umetniki po vsem svetu. Je programski in umetniški vodja festivalov Plavajoči grad in Kavč festival.

Vodja delavnice: Matija Solce