Delovišče 101/3

:
:
Performans.

Foto: Andrea Knežević

Umetniška serija performativnih izvedb z naslovom Delovišča se osredotoča na kritiko ekonomije dela oziroma prevprašuje pomen dela v kontekstu, ki je (bil) relevanten v določenem prostoru ali času. Posebnost vsake izvedbe je prikaz dejanja, ki nasprotuje samemu sebi in lahko traja neskončno dolgo, saj je ujeto v nekakšen status quo, s čimer poudarja absurdnost določenih vidikov človeškega vedênja. Vsako Delovišče je simbolno oštevilčeno, kar izhaja iz konteksta obravnavane teme, v koreografiji in slogu izvedbe pa vsako temelji na natančno določenem protokolu gibanja v posameznih delovnih sekvencah, ki postanejo ponavljajoči se način gibanja. Leta 2019 sta umetnici nastopili v Delovišču 101 na Golem otoku, ki nosi ime najbolj zloglasnega dela tamkajšnjega političnega zapora, Petrove rupe (Petrova luknja). Umetnici sta sekvenco gibov spremenili v zaporniško delo, tako da sta nosili težke kamne z enega kupa na drugega in nato spet nazaj. Enourna izvedba se nanaša na nesmiselnost ponavljajočih se dejanj, ki so jih nekoč uporabljali kot sredstvo za psihološko trpinčenje, destabilizacijo in maksimalno izčrpavanje zapornikov. Poleg počasnega ritma dela sta se umetnici premazali z glino in se tako še bolj zlili s pokrajino Golega otoka ter postali tako rekoč nevidni.

Trajanje: 45 minut

***

Ivana Kalc, rojena na Reki na Hrvaškem, je sodobna plesalka. Po končanem šolanju na Reki (študij nemškega jezika in književnosti ter zgodovine) je nadaljevala študij sodobnega plesa v Avstriji (SEAD – Salzburg, Zasebna univerza Antona Brucknerja v Linzu). Po dodiplomskem študiju plesa je prejela štipendijo dunajske šole DanceWEB (festival ImpulsTanz 2008). Nato je kot plesalka in plesna pedagoginja nekaj časa živela in delala v Nemčiji in Avstriji. Leta 2009 je ustanovila umetniško organizacijo Kabinet, v okviru katere je ustvarila nekaj svojih del (Markacije, Bratje Kalc/Kam vse to vodi?, V tem smo skupaj, Naša stvar, Plešoče mame). Leta 2010 se je vrnila na Reko; odtlej sodeluje s številnimi hrvaškimi in mednarodnimi umetniki s področja sodobnega plesnega gledališča ter nastopa na številnih festivalih doma in v tujini.

Tajči Čekada, rojena na Reki, je interdisciplinarna umetnica, delujoča na področjih intervencij v družbenem in medijskem okolju, performansa, videa, fotografije in kostumografije. V dvajsetih letih umetniške kariere je pripravila 37 samostojnih razstav in sodelovala na 70 skupinskih. Z nenehnim eksperimentiranjem z različnimi mediji je izoblikovala svojstven izraz, prežet s posebno vrsto humorja. Njeni performansi in akcije se pogosto odvijajo zunaj galerijskih prostorov, njihov cilj pa je predvsem prevpraševanje družbenih norm, verskih konvencij in etičnih standardov. Njene raziskave se osredotočajo na ekologijo, feminizem, ksenofobijo, nacionalizem, verske ideologije in trajnostno ekonomijo. Pri svojem delu se le redko ponavlja, v zadnjih letih pa se vse pogosteje posveča intervencijam v javni prostor, zlasti prek medijskega okolja.