Deborah Hay: my choreographed body… revisited

:
:
Plesna predstava in pogovorni duet.
Foto: Walter Bickmann
Foto: Arhiv Nomad Dance Academy Slovenija
Foto: Arhiv Nomad Dance Academy Slovenija

Hay hkrati slavi in razgrinja, kako jo ples in življenje koreografirata. Delo so naročili Tanz im August 2019 in HAU (Hebbel am Ufer ) ter Peak Performances pri univerzi Montclair State.

Deborah Hay je bila leta 2012 ena prvih prejemnic nagrade Doris Duke Artist Award, leta 2015 pa ji je francoska vlada podelila naziv Chevalier de l’Ordre des Artes et des Lettres. Leta 2018 je bila predstavljena v okviru razstave o Judson Dance Theatru v Muzeju sodobnih umetnosti MoMA. Leta 2019 je Tanz im August v Berlinu priredil retrospektivno njenih del, druga njena retrospektiva se je odvila v sezoni 2020/21 v Mercat de les Flors v Barceloni. Je avtorica več knjig, med njimi Moving through the Universe in Bare Feet (Swallow Press, 1975), Lamb at the Altar: The Story of a Dance (Duke, 1994), My Body, the Buddhist (Wesleyan, 2000) and Using the Sky: A Dance (Wesleyan, 2019).

Koreografski obrat 7: Srečanje z Deborah

19.00 – plesna predstava: Deborah Hay (USA): my choreographed body… revisited (2019)

19.30 – pogovorni duet: Laurent Pichaud (FR) & Deborah Hay (USA): Practical Talk On Practice

Od srečanja leta 2006 Deborah Hay in Laurent Pichaud gradita družabništvo, ki ima mnogotere obraze. Kot del tega posebnega in dolgoletnega umetniškega odnosa sta na osnovi zelo igrivega procesa nedavno ustvarila neke vrste javni performativni pogovor. Laurent prinese nekaj dokumentov iz Deborinega arhiva, ki pa jih Deborah pred tem ne pozna. Po zaslugi tega spontanega procesa spletata pogovor o različnih temah. V ljubljanski izdaji se bosta osredinila na pojem Prakse.

Laurent Pichaud je francoski koreograf in plesni performer, umetniški direktor x-sud art/site-a in gostujoči umetnik raziskovalec na Oddelku za ples univerze Paris VIII. Laurentov proces, hkrati ustvarjalni in raziskovalni, se ukvarja z rabo koreografske kretnje zunaj tradicionalnih umetniških ali odrskih kontekstov. Njegovo delo ima dve osnovni središčni točki. Prvo večinoma sestavljajo site-specific prakse in skupnostni projekti, ki so ustvarjeni s prebivalci neplesalci. Druga je njegovo večplastno sodelovanje z Deborah Hay, za katero je bil performer (O,O, 2006), koreografski asistent (od 2008), sokoreograf (indivisibilities, 2011) in arhivar (od 2014). V letu 2018 je začel ustvarjalni doktorski študij na univerzi Paris VIII z naslovom Engaging site-specificity inside the work of Deborah Hay, s čimer še naprej razvija odnos med umetniškimi in raziskovalnimi procesi ter svojimi osrednjimi sodelovanji.