Festivalski debatni kafani ostajata ob kavi in pod taborskimi kostanji; letos pa bosta posvečeni zelo konkretnemu in oprijemljivemu pojavu, ki ga odslikava tudi program festivala – zborovsko petje in pa neprofesionalke_ci na odru oziroma v procesih. Oba pojava nista nova, se pa v zadnjem času intenzivirata (ali se nam tako samo zdi?). Morda jim uspe zatipati družbene okoliščine, ki to generirajo, ali še bolj zagonetno, učinke, ki jih oboje proizvaja?
Od antičnega gledališča do belgijskega sodobnega gledališča, od osnovnih šol do akademskih sestavov, od gasilskih veselic do avignonskega festivala, kaže, da so zbori povsod. Zakaj jih je v zadnjem času toliko v gledaliških predstavah? Morda smo se naveličale_i mnoštva solo glasov, morda bi rade_i na odru ljudstvo, ki stoji za besedami ustvarjalk_cev, morda je resnica kredibilnejša, če jo izreka (poje) več ljudi hkrati ali pa se zanjo postavi na oder, morda pa ne moremo več poslušati besed, če niso pesmi?
Tudi naturščicami_ki, predstavnicami_ki različnih družbenih skupin, zbiranje materiala za dokumentarno gledališče prek dela z neprofesionalkami_ci oz. profesionalkami_ci z drugih področij ali le predstavljanje slehernic_kov – vse to ni novo, a vendarle zaznavamo inflacijo? Trend »avtentičnosti«, deprofesionalizacije, širjenja področja vpliva prek sodelovanja z različnimi skupinami ljudi in pa hkrati demokratizacije in pluralizacije, v imenu katerih odpirajo odre in jih dajejo na voljo skupinam, ki nimajo glasu v javnosti – seveda ni enoznačnega odgovora, a poskusile_i bodo vsaj postaviti prava vprašanja ter na trend pogledati tudi skozi optiko festivalskih predstav.
Ponedeljek, 21. avgust, ob 17.00
ZBOROVSKO PETJE
Govorka in govorec: Ana Hofman in Đorđe Balmazović Žole (kolektiv Škart)
Moderatorka: Iva Š. Slosar
Torek, 22. avgust, ob 17.00
NEPROFESIONALKE_CI NA ODRU
Govorki: Deja Kačič, Nataša Živković
Moderatorka: Iva Š. Slosar
O govorkah_cih in moderatorki:
Iva Š. Slosar je dramaturginja in dramatesa, sodeluje v številnih produkcijah z raznimi sodobniki – na primer s Počemučko pri avtorskem projektu Akademijskega studia Počemučka, Piano and Screaming (prav letos na festivalu gostijo še dva člana ekipe; Filipa Mramorja in Aljošo Lovrića Krapeža), bila je tudi del ekipe nagrajene avtorske predstave Žene v testu ter nominiranka za nagrado za Mlado dramatičarko na Tednu slovenske drame.
dr. Ana Hofman je etnomuzikologinja in antropologinja, raziskovalka na ZRC SAZU. Področje njenega raziskovanja je odnos med glasbo, zvokom in politiko v socialističnih in postsocialističnih družbah, s poudarkom na spominu, afektu in aktivizmu. Del njenega raziskovanja so tudi pevski zbori.
Đorđe Balmazović Žole je arhitekt, vizualni umetnik in del kolektiva Škart iz Beograda, ki je bil ustanovitelj Horkeškarta. Na začetku je bil Škart, ki je bil ustanovljen leta 1990 v grafičnem ateljeju fakultete za arhitekturo v Beogradu. Veliko let kasneje je Škart v Centru za kulturno dekontaminacijo predstavil svojo akcijo imenovano Tvoj drek – Tvoja odgovornost, ki je vključevala tudi pesem Svete krave Arsena in odločili so se, da bodo za izvedbo le-te zasnovali poseben zbor. Preko oglasa na B92 so bili poslušalci povabljeni na avdicijo in vsi, ki so prišli, so bili sprejeti ne glede na to, ali imajo posluh ali ne.
Deja Kačič je profesorica matematike na SVŠGUGL. Na letošnjem festivalu Mladi levi sodeluje pri predstavi Dueti, v pogovoru bo sodelovala kot predstavnica »neprofesionalk na odru«.
Nataša Živković je vsestranska umetnica, ki ustvarja v različnih žanrih na področju uprizoritvenih umetnosti, od sodobnega plesa, gledališča do performansa. Sodelovala je v številnih umetniških projektih, v katerih so udeleženci tudi uprizoritvene_i neprofesionalke_ci, v zadnjem času je recimo režirala predstavo Vse je v redu, ki so jo ustvarile_i mlade_i v Gledališkem laboratoriju LGL in Mesta žensk.
Pogovori so v slovenščini, po potrebi zagotovimo prevod v angleščino.
Koncept in produkcija: Alma R. Selimović